BMW nie skreśla silników spalinowych. Szef marki tłumaczy dlaczego

Kolejny szef BMW staje murem za silnikami spalinowymi i opowiada się za swobodą wyboru. Nie oznacza to jednak, że krytykuje elektromobilność.

silnik BMW dieselZdjęcie ilustracujne
Źródło zdjęć: © autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Kilka dni temu szef BMW Motorsport, Frank van Meel wyjaśnił, że firma zamierza jak najdłużej oferować silniki R6 i V8. Teraz do sprawy odniósł się także prezes BMW, Oliver Zipse, którego zdaniem nie powinniśmy skreślać napędu spalinowego.

Zipse udzielił niedawno wywiadu gazecie Frankfurter Allgemeine Zeitung, w którym przedstawił swój punkt widzenia na przyszłość motoryzacji. Jego zdaniem wciąż jest miejsce na silniki spalinowe.

Jak stwierdził: "Niewłaściwym jest pomijać produkty, które wciąż są w ofercie", wyjaśniając, że postępujący rozwój elektromobilności nie powinien być równoznaczny z marginalizowaniem klasycznego napędu.

Zdaniem szefa BMW, znaczenie spalinowej floty, która na całym świecie liczy około 1,4 mld pojazdów, jest niedoceniane. Zastąpienie każdej spalinówki elektrykiem jest niewykonalne, nie mówiąc już o tym, że wyprodukowanie takiej liczby nowych aut byłoby po prostu nieekologiczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW X6 - konkurencja musiała zdjąć sztormiaki

Zipse wskazuje, że rozwiązaniem mogą być paliwa syntetyczne, które pozwolą funkcjonować istniejącym już autom w bardziej zrównoważony sposób, a w przypadku nowszych pojazdów będą alternatywą dla napędu elektrycznego.

Nie oznacza to jednak, że BMW faworyzuje napęd spalinowy. Marka chce zamknąć rok z 15-procentowym udziałem elektryków w całkowitej sprzedaży, a w kolejnych latach zwiększyć te liczby. Zgodnie z planem, połowa nowych BMW sprzedawanych przed końcem dekady ma być zasilana prądem.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km