BMW nie skreśla silników spalinowych. Szef marki tłumaczy dlaczego

Kolejny szef BMW staje murem za silnikami spalinowymi i opowiada się za swobodą wyboru. Nie oznacza to jednak, że krytykuje elektromobilność.

silnik BMW dieselZdjęcie ilustracujne
Źródło zdjęć: © autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński
6

Kilka dni temu szef BMW Motorsport, Frank van Meel wyjaśnił, że firma zamierza jak najdłużej oferować silniki R6 i V8. Teraz do sprawy odniósł się także prezes BMW, Oliver Zipse, którego zdaniem nie powinniśmy skreślać napędu spalinowego.

Zipse udzielił niedawno wywiadu gazecie Frankfurter Allgemeine Zeitung, w którym przedstawił swój punkt widzenia na przyszłość motoryzacji. Jego zdaniem wciąż jest miejsce na silniki spalinowe.

Jak stwierdził: "Niewłaściwym jest pomijać produkty, które wciąż są w ofercie", wyjaśniając, że postępujący rozwój elektromobilności nie powinien być równoznaczny z marginalizowaniem klasycznego napędu.

Zdaniem szefa BMW, znaczenie spalinowej floty, która na całym świecie liczy około 1,4 mld pojazdów, jest niedoceniane. Zastąpienie każdej spalinówki elektrykiem jest niewykonalne, nie mówiąc już o tym, że wyprodukowanie takiej liczby nowych aut byłoby po prostu nieekologiczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Zipse wskazuje, że rozwiązaniem mogą być paliwa syntetyczne, które pozwolą funkcjonować istniejącym już autom w bardziej zrównoważony sposób, a w przypadku nowszych pojazdów będą alternatywą dla napędu elektrycznego.

Nie oznacza to jednak, że BMW faworyzuje napęd spalinowy. Marka chce zamknąć rok z 15-procentowym udziałem elektryków w całkowitej sprzedaży, a w kolejnych latach zwiększyć te liczby. Zgodnie z planem, połowa nowych BMW sprzedawanych przed końcem dekady ma być zasilana prądem.

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach