Test: BMW M3 Touring – czego to człowiek nie wymyśli

Jest wiele rzeczy, które mnie w życiu nie dotyczą. Póki co nie mam dzieci, nie mam ogrodu, ani niczego, co mogłoby przekonać moją żonę, żebyśmy kupili kombi. I to jest mój problem, bo w przypadku BMW M3 Touring wymyślę najgłupszy argument, byle ją do tego skłonić!

Mateusz Żuchowicz

W internecie krążą pogłoski, że najnowsze M3 Touring, to samochód idealny. Że to auto, które łączy w sobie wszystkie cechy, jakich oczekuje kierowca, uwielbiający czerpać radość z jazdy każdego dnia, niezależnie od okoliczności. Wszystko dlatego, że ten samochód nie jest idealny tylko dlatego, że ma 510 koni, czy dlatego, że do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 s! Oczywiście to też jest super, ale nie o to w tym chodzi. To auto jest idealne, bo to M3 i to M3, które daje wam praktyczność na poziomie BMW X3 bez konieczności kupowaniu SUV-a.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Dodatkowo, BMW z M3 Touring pokazało, że może doskonale wykorzystywać okazję daną od przeciwników. Poczekali, aż Audi zajmie się czymś, co jest dobre dla misiów polarnych i zapchali lukę po RS4. Genialne taktyczne zagranie, bo aktualnie M3 touring nie ma konkurencji. Wiązało się z tym jednak ogromne ryzyko, bo naturalną koleją rzeczy będzie porównywane do – można powiedzieć już legendarnego – RS4, więc ten samochód mógł się okazać kompletną klapą. Czy tak się stało? Spójrzcie tylko na niego! Nie trzeba nim jeździć, żeby wiedzieć, że plan wypalił.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Myśleliście, że to koniec ryzyka, które podjęło BMW? Nie, bo drugie było jeszcze większe. Co zwykle wiąże się ze zwiększeniem masy i wymiarów w aucie sportowym? Utrata jakości prowadzenia. Na szczęście miałem tę przyjemność jeździć zarówno M4, jak M3 we wszystkich odmianach, więc mam porównanie. Jak więc jest? Tego nie będę wam teraz zdradzał. Zapraszam do obejrzenia materiału wideo umieszczonego na górze. Obiecuję, że będzie warto.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Na zachętę dodam tylko, że M3 Touring w polskich salonach dostępne jest tylko w odmianie Comptetition, czyli z rzędowym, podwójnie doładowanym, sześciocylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności 3 litrów i o mocy 510 KM, który dysponuje momentem obrotowym na poziomie 650 Nm. No i co najważniejsze, w tym samochodzie otrzymujecie zawsze napęd na cztery koła, który można dowolnie konfigurować. Musicie przyznać, że to brzmi ciekawie. Zapraszam!

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony