Nowe BMW M3 CS. W Monachium bez niespodzianek

To była tylko kwestia czasu. Po tym jak BMW M4 otrzymało mocno zmodyfikowaną wersję oznaczoną jako CS, przeniesienie technologii do M3 nie powinno być zaskoczeniem. Po raz pierwszy w linii CS znajdzie się auto z nadwoziem czterodrzwiowym. Polepszono osiągi, lecz nie tylko o to chodzi w jednym z najszybszych samochodów w gamie BMW.

Kolejna limitowana edycja jednego z najbardziej znanych modeli BMWKolejna limitowana edycja jednego z najbardziej znanych modeli BMW
Źródło zdjęć: © BMW
Mateusz Lubczański

Standardowe BMW M3 ma pod maską sześciocylindrowy silnik o mocy 431 KM. Kierowcy, którzy uważają, że to za mało, mogą zainteresować się nową odmianą CS. W takiej specyfikacji auto ma 460 KM i 600 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w zaledwie 3,9 s. To terytorium Porsche 911 GTS, a mówimy przecież o wygodnym sedanie. W wersji CS niedostępna jest manualna skrzynia biegów, opcjonalnie możemy zdecydować się za to na ceramiczne hamulce.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © materiały prasowe

Lecz linia CS to nie tylko moc, ale także i zmniejszona masa. Kuracja odchudzająca pozwoliła pozbyć się 50 kg dzięki zwiększonemu użyciu włókna węglowego. Wykorzystano go do wykonania np. maski oraz dachu. Dzięki temu obniżono również środek ciężkości. CS nie jest jednak lekki – waży około 1600 kg.

Ale to nie wszystko! Klienci decydujący się na linię CS otrzymają także adaptacyjne zawieszenie M (dostępne już w M3 Competition Package), aktywny dyferencjał oraz (jeszcze bardziej) sportowy układ wydechowy. Najnowsze egzemplarze M3 mają też nowy tylny spoiler, tylny dyfuzor wyciągnięty z M4 GTS oraz 20-calowe felgi zainspirowane niemiecką serią wyścigową DTM. Standardowo M3 CS wyjeżdża z fabryki na oponach Michelin Pilot Sport 2.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © materiały prasowe

W kabinie znajdziemy sportowe fotele z małym akcentem M, połacie alcantary i system audio marki Harman Kardon. Co ciekawe, nie przeniesiono skórzanych pasków zastępujących klamki, które znajdziemy w M4 CS. BMW zdecydowało się na produkcję zaledwie 1200 egzemplarzy M3 CS, z czego 550 z nich trafi do Stanów Zjednoczonych, a kolejne 100 do Zjednoczonego Królestwa. Pierwsze zamówienia będzie można składać dopiero w maju 2018 roku, a dokładna cena nie jest jeszcze znana.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"