BMW 728i oraz M750i w marcu 2013?

Wygląda na to, że BMW ma poważne plany związane z rozwojem oferty silnikowej swojej największej limuzyny, czyli Serii 7. Auto przeszło niedawno facelifting, jednak poza dodaniem 381-konnego diesla jednostki napędowe znacząco się nie zmieniły. To może zostać zmodyfikowane już w marcu przyszłego roku.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że BMW ma poważne plany związane z rozwojem oferty silnikowej swojej największej limuzyny, czyli Serii 7. Auto przeszło niedawno facelifting, jednak poza dodaniem 381-konnego diesla jednostki napędowe znacząco się nie zmieniły. To może zostać zmodyfikowane już w marcu przyszłego roku.

Wraz z zakończeniem produkcji bardzo udanej generacji Serii 7 E38 w 2001 roku BMW pożegnało znaczek 728i. Od tego czasu najsłabsze wersje w ofercie oznaczane są jako 730i (obecnie 740i) lub 730d, w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jak się jednak okazało, nawet w segmencie luksusowych limuzyn jest zapotrzebowanie na słabsze odmiany.

Najprawdopodobniej model można rozkodować 728i jako wersję z 245-konnym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l, wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu udałoby ograniczyć spalanie oraz poprawić osiągi, by dorównać 320-konnej wersji 740i.

Obraz

Być może jednak chodzi po prostu o najsłabszą w ofercie, czterocylindrową odmianę, mogącą dorównać czterocylindrowemu turbodieslowi montowanemu w S Klasie S250 CDI. Dla osób mogących sobie pozwolić na posiadanie trochę bardziej paliwożernego auta mam inną informację.

Także w marcu może zadebiutować wersja M750i. Model byłby napędzany silnikiem V8 o pojemności 4,4 l produkującym około 450 KM. Dzięki wzmocnionemu nadwoziu, układowi jezdnemu, pakietowi sportowemu auto miałoby podbierać klientów Audi S8. Dlaczego BMW nie zrobi tego modelu z wersji 760i? Odpowiedź jest prosta: A8 W12 także musi mieć godnego rywala.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej