Audi S8 i S7 Sportback - polski cennik

W sierpniu 2011 roku Audi przedstawiło oficjalne informacje oraz zdjęcia trzech zupełnie nowych modeli z serii S. Były to S6, S7 Sportback oraz S8. Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny dwóch ostatnich modeli. Ile trzeba zapłacić za superszybki luksus?

Audi S7 SportbackAudi S7 Sportback
Bartosz Pokrzywiński

W sierpniu 2011 roku Audi przedstawiło oficjalne informacje oraz zdjęcia trzech zupełnie nowych modeli z serii S. Były to S6, S7 Sportback oraz S8. Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny dwóch ostatnich modeli. Ile trzeba zapłacić za superszybki luksus?

Oba Audi korzystają z tej samej jednostki napędowej zgodnej z polityką downsizingu. Jest to motor V8 o pojemności 4,0 l, wspomagany dwiema turbosprężarkami w układzie biturbo. Dzięki temu pod maską S7 Sportback drzemie 420 KM i 550 Nm momentu obrotowego.

To pozwala sportbackowi na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Oczywiście spora w tym zasługa napędu Quattro i dwusprzęgłowej skrzyni S Tronic. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Za S7 Sportback trzeba w polskich salonach Audi zapłacić 394 000 zł.

Audi S7 Sportback
Audi S7 Sportback

Oczywiście cena może wzrosnąć, i to całkiem sporo, jeśli zdecydujemy się na któryś z dodatków lub na kolor inny niż biały i czarny, bo tylko te nie wymagają dopłaty. Asystent jazdy nocnej został wyceniony na 11 600 zł, reflektory w technologii LED kosztują 9960 zł, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu 8580 zł, system nawigacji MMI plus z MMI touch 12 330 zł, a rewelacyjnie grający system audio marki Bang & Olufsen to wydatek aż 33 180 zł.

Dłuższe, większe i cięższe Audi S8 także napędzane jest tą samą jednostką, jednak specjalnie na potrzeby największej limuzyny niemieckiego producenta silnik został wzmocniony do 520 KM i 650 Nm. Dzięki temu flagowy okręt z Ingolstadt rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 s. Łatwo się domyślić, że po zdjęciu elektronicznej blokady ograniczającej prędkość do 250 km/h S8 będzie w stanie podróżować z prędkością przekraczającą 300 km/h.

Audi S8
Audi S8

Jeśli ktoś chce stać się właścicielem tego luksusowego apartamentu na czterech kołach, musi przygotować 548 600 zł. Co ciekawe, to i tak mniej, niż kosztuje wersja A8 W12 Lang, której cena wynosi 610 000 zł. W przypadku S8 lista dodatków wygląda podobnie, jednak jest na niej kilka ciekawostek. Jedna z nich to pakiet stylistyczny Audi design selection, który kosztuje, bagatela 80 000 zł, ponieważ automatycznie doliczana jest cena pakietu skórzanego.

W jego skład wchodzą m.in. fotele ze skórzaną tapicerką Valcona i kontrastowymi szwami, podsufitka i tylna półka z Alcantary, deska rozdzielcza wykończona skórą, masa aplikacji dekoracyjnych, wentylowane oraz podgrzewane przednie fotele z masażem i pamięcią.

Sporo tego, ale mówimy tutaj o kwocie, za którą można kupić nieźle wyposażonego Golfa. Kolejna ciekawostka to hamulce ceramiczne kosztujące 45 630 zł. Na szczęście system nawigacji znajduje się już w wyposażeniu standardowym, w przeciwieństwie do audio marki Bang & Olufsen, które w S8 jest odrobinę tańsze - kosztuje 29 950 zł.

  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S8
  • Audi S8
  • Audi S8
  • Audi V8 TFSI
[1/8] Audi S7 Sportback Źródło zdjęć: |

Źródło: Audi

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów