Audi S8 i S7 Sportback - polski cennik

W sierpniu 2011 roku Audi przedstawiło oficjalne informacje oraz zdjęcia trzech zupełnie nowych modeli z serii S. Były to S6, S7 Sportback oraz S8. Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny dwóch ostatnich modeli. Ile trzeba zapłacić za superszybki luksus?

Audi S7 SportbackAudi S7 Sportback
Bartosz Pokrzywiński

W sierpniu 2011 roku Audi przedstawiło oficjalne informacje oraz zdjęcia trzech zupełnie nowych modeli z serii S. Były to S6, S7 Sportback oraz S8. Kilka dni temu w konfiguratorze na polskiej stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny dwóch ostatnich modeli. Ile trzeba zapłacić za superszybki luksus?

Oba Audi korzystają z tej samej jednostki napędowej zgodnej z polityką downsizingu. Jest to motor V8 o pojemności 4,0 l, wspomagany dwiema turbosprężarkami w układzie biturbo. Dzięki temu pod maską S7 Sportback drzemie 420 KM i 550 Nm momentu obrotowego.

To pozwala sportbackowi na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Oczywiście spora w tym zasługa napędu Quattro i dwusprzęgłowej skrzyni S Tronic. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Za S7 Sportback trzeba w polskich salonach Audi zapłacić 394 000 zł.

Audi S7 Sportback
Audi S7 Sportback

Oczywiście cena może wzrosnąć, i to całkiem sporo, jeśli zdecydujemy się na któryś z dodatków lub na kolor inny niż biały i czarny, bo tylko te nie wymagają dopłaty. Asystent jazdy nocnej został wyceniony na 11 600 zł, reflektory w technologii LED kosztują 9960 zł, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu 8580 zł, system nawigacji MMI plus z MMI touch 12 330 zł, a rewelacyjnie grający system audio marki Bang & Olufsen to wydatek aż 33 180 zł.

Dłuższe, większe i cięższe Audi S8 także napędzane jest tą samą jednostką, jednak specjalnie na potrzeby największej limuzyny niemieckiego producenta silnik został wzmocniony do 520 KM i 650 Nm. Dzięki temu flagowy okręt z Ingolstadt rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 s. Łatwo się domyślić, że po zdjęciu elektronicznej blokady ograniczającej prędkość do 250 km/h S8 będzie w stanie podróżować z prędkością przekraczającą 300 km/h.

Audi S8
Audi S8

Jeśli ktoś chce stać się właścicielem tego luksusowego apartamentu na czterech kołach, musi przygotować 548 600 zł. Co ciekawe, to i tak mniej, niż kosztuje wersja A8 W12 Lang, której cena wynosi 610 000 zł. W przypadku S8 lista dodatków wygląda podobnie, jednak jest na niej kilka ciekawostek. Jedna z nich to pakiet stylistyczny Audi design selection, który kosztuje, bagatela 80 000 zł, ponieważ automatycznie doliczana jest cena pakietu skórzanego.

W jego skład wchodzą m.in. fotele ze skórzaną tapicerką Valcona i kontrastowymi szwami, podsufitka i tylna półka z Alcantary, deska rozdzielcza wykończona skórą, masa aplikacji dekoracyjnych, wentylowane oraz podgrzewane przednie fotele z masażem i pamięcią.

Sporo tego, ale mówimy tutaj o kwocie, za którą można kupić nieźle wyposażonego Golfa. Kolejna ciekawostka to hamulce ceramiczne kosztujące 45 630 zł. Na szczęście system nawigacji znajduje się już w wyposażeniu standardowym, w przeciwieństwie do audio marki Bang & Olufsen, które w S8 jest odrobinę tańsze - kosztuje 29 950 zł.

  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S7 Sportback
  • Audi S8
  • Audi S8
  • Audi S8
  • Audi V8 TFSI
[1/8] Audi S7 Sportback Źródło zdjęć: |

Źródło: Audi

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇