Dobre jeszcze lepsze - Kubatech Carrera GT Stufe II (2010)
Porsche Carrera GT to jeden z najbardziej udanych modeli firmy z Zuffenhausen. Rzadko więc się zdarza, by znalazła się firma, która podejmie się tuningu tego bolidu. Jednym z odważnych przedsiębiorców jest Danny Kubasik – właściciel firmy Kubatech.
27.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:56
Porsche Carrera GT to jeden z najbardziej udanych modeli firmy z Zuffenhausen. Rzadko więc się zdarza, by znalazła się firma, która podejmie się tuningu tego bolidu. Jednym z odważnych przedsiębiorców jest Danny Kubasik – właściciel firmy Kubatech.
Produkowane w latach 2003-2006 Porsche Carrera GT jest napędzane silnikiem V10 o objętości skokowej 5,7 l. Jednostka napędowa została opracowana na bazie silnika wyścigowego. Wielu z Was pewnie zastanawia się, które Porsche ostatnimi laty jeździło w wyścigach z V10 pod maską.
Odpowiedź brzmi: żadne! Mimo to jednak Porsche pracowało nad samochodem z takim motorem. Wszystko wzięło się z tego, że niekorzystne dla silników turbo przepisy w mistrzostwach GT sprawiły, że napędzane jednostkami wolnossącymi AMG Mercedesy CLK GTR i CLK LM wygrały wszystkie wyścigi w sezonie, pozostawiając konkurencję daleko w tyle.
Porsche zdecydowało się wyprodukować na następny sezon bolid z jednostką V10 jako bardziej konkurencyjną, jednak FIA zmieniła przepisy dotyczące kategorii GT i firma zrezygnowała, przenosząc swoje ambicje na wóz klasy LMP1. Po zbudowaniu pierwszego auta z tym silnikiem i po dwóch dniach testów zarząd firmy zarzucił projekt.
Opracowany już silnik został przekonstruowany na potrzeby auta poruszającego się po drogach. W fabrycznym samochodzie motor wytwarza moc 612 KM przy 8000 obr./min i moment obrotowy 590 Nm przy 5750 obr./min. Mała masa samochodu (1380 kg) sprawia, że moc silnika jest wystarczająca, by auto prędkość 100 km/h osiągnęło po 3,90 s, natomiast 200 km/h po 9,90 s. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h.
Kubatech, będący częścią firmy Mcchip-DKR, specjalizuje się w chiptuningu, przy czym stale współpracuje ze specjalistą od układów wydechowych i felg – firmą Cargraphic.
Zmiana programu sterującego silnikiem Porsche oraz nowy układ wydechowy Cargraphic zapewniły autu wzrost mocy do 660 KM, a momentu obrotowego do 642 Nm. Prędkość maksymalna podniosła się do 343 km/h. Niestety, brak jest danych na temat innych osiągów.
Przerobienie bolidu zajmuje Kubatechowi dwa do trzech dni, a koszt tuningu to 10 699 euro.
Konkurencja
- 9ff Carrera GT T900 (912 KM)
- Cargraphic Carrera GT Stufe 3 (730 KM)
- Edo Competition Carrera GT Stufe 3 (770 KM)
- Gemballa Carrera Mirage GT (670-750 KM)
- Königseder Carrera GT (silnik seryjny)
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V10, 68supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5733 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 660 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,12 KM/l (seryjny - 106,75 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 642 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Koła przednie: 9,5 x 19\
- Koła tylne: 12,5 x 20\
- Opony przednie: 265/35 R 19
- Opony tylne: 335/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1380 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,09 kg/KM (seryjny – 2,26 kg/KM)
- Długość: 4601 mm
- Szerokość: 1920 mm
- Wysokość: 1160 mm
- Rozstaw osi: 2730 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 343 km/h
Źródło: automobilesreview