Bentley pokazał Bentaygę EWB. To 18 cm dodatkowego luksusu i 24 mln specyfikacji

Wcześniejsze przypuszczenia były słuszne. Tajemnicza premiera zapowiadana przez Bentleya okazała się być jeszcze dłuższym i bardziej luksusowym wcieleniem Bentaygi. To propozycja, która powinna zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów.

Dodatkowe centymetry widać przede wszystkim na tylnych drzwiachDodatkowe centymetry widać przede wszystkim na tylnych drzwiach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Bentley
Aleksander Ruciński

Bentley Bentayga EWB (Extented Wheelbase) - tak brzmi nazwa nowego wydania jednego z najbardziej luksusowych SUV-ów świata, a przy okazji największego sukcesu sprzedażowego w historii Bentleya. W samym tylko 2021 roku brytyjska marka dostarczyła klientom 14 659 aut, z czego aż 1/3 stanowiły bentaygi.

Brytyjczycy nie zamierzają jednak spoczywać na laurach i poszukują nowych nisz. Zaowocowało to stworzeniem wydłużonej wersji, która zyskała 18 dodatkowych centymetrów w rozstawie osi. Teraz odległość między kołami to imponujące 3175 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi natomiast 5322 mm.

Zmiany zaowocowały przede wszystkim dodatkową przestrzenią dla pasażerów tylnej kanapy. Szczególnie w obszarze nóg. Pozwoliły też na zamontowanie jeszcze większych, kapitańskich foteli, które zgodnie z zapewnieniami producenta mają być najbardziej zaawansowanymi fotelami, jakie kiedykolwiek zamontowano w aucie.

Najważniejsze miejsca w kabinie
Najważniejsze miejsca w kabinie © mat. prasowe / Bentley

Na pokładzie znalazł się też inteligentny, wielostrefowy system klimatyzacji, na bieżąco monitorujący wilgotność, temperaturę i zanieczyszczenie powietrza. Jego zadaniem jest zapewnienie jak najbardziej komfortowych warunków termicznych w kabinie.

Standardem w wydaniu EWB są również podgrzewane podłokietniki, elektrycznie zamykane drzwi i nowe, nastrojowe oświetlenie wykorzystujące po 24 diody na parę przednich drzwi i 44 w tylnych. Źródło światła przebija się przez piękne perforacje, zapewniając efekt niespotykany u konkurencji.

Bentley Bentayga EWB
Bentley Bentayga EWB © mat. prasowe / Bentley

Oczywiście jak przystało na Bentleya, klienci mogą skorzystać z niezliczonych opcji wykończenia i wyposażenia, co łącznie daje ponad 24 mln dostępnych kombinacji. Szansa na to, że spotkacie na drodze dwie identyczne sztuki, jest więc bliska zeru.

Co więcej, wersja EWB sama w sobie dość mocno różni się od oryginału. Zdaniem Benteya zastosowano tu ponad 2,5 tys. nowych części, wliczając w to zmiany mechaniczne, jak np. system skrętnej osi, pozwalający zniwelować niedogodności wynikające z większych rozmiarów podczas manewrowania.

Pod maską bez niespodzianek - znajdziemy tam 4-litrowe V8, które generuje 550 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na świetne osiągi. Sprint do setki trwa zaledwie 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Niestety brak jakichkolwiek wieści o potencjalnym W12.

Pierwsze sztuki Bentaygi EWB powinny pojawić się na wybranych rynkach w końcówce 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/24] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯