Będzie więcej mandatów. Przybyło fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości

Będzie więcej mandatów. Przybyło fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości

Jeden z fotoradarów będących częścią systemu CANARD
Jeden z fotoradarów będących częścią systemu CANARD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GITD
04.01.2024 10:02, aktualizacja: 04.01.2024 11:36

GITD zarządzające systemem CANARD podsumowało 2023 rok. Jak się okazuje, był on wyjątkowo pracowity - na drogach pojawiły się nowe fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości czy nieoznakowane radiowozy.

CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, stale się zbroi. Było to szczególnie widoczne w ostatnich miesiącach. W ramach przeprowadzonych inwestycji nie tylko zmodernizowano i wymieniono dotychczasowe urządzenia, ale i postawiono nowe.

Jak czytamy w komunikacie GITD, w 2023 roku udało się wymienić fotoradary w 247 lokalizacjach i rozbudować dotychczasową sieć o 26 nowych miejsc. Oznacza to, że łączna liczba urządzeń obsługiwanych przez CANARD wzrosła do 583.

W większości jest to najnowocześniejszy sprzęt, będący czymś więcej niż tylko fotoradarem. Jego możliwości zdecydowanie wykraczają poza typowe fotografowanie kierowców przekraczających prędkość.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Możliwe jest bowiem rejestrowanie wielu innych wykroczeń, takich jak chociażby korzystanie z telefonu komórkowego, jazda bez pasów bezpieczeństwa czy wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu. Co więcej, dowód może przybrać zarówno formę zdjęcia, jak i nagrania wideo.

Niestety za możliwościami sprzętu wciąż nie nadąża system informatyczny ograniczający pełne wykorzystanie potencjału urządzeń. Zgodnie z zapowiedziami GITD, planowane są jednak systematyczne usprawnienia.

Poza fotoradarami, na drogach przybywa także punktów odcinkowego pomiaru prędkości. 39 nowych lokalizacji obejmuje 180 km dróg, w tym autostrad i ekspresówek. Oznacza to, że całkowita liczba OPP wzrosła do 74, co przekłada się na odcinki o łącznej długości 400 km.

Fotoradary i OPP rejestrują przede wszystkim wykroczenia związane z prędkością, lecz GITD nie ogranicza się wyłącznie do nich. Świadczą o tym coraz powszechniejsze systemy RedLight, czyli rejestratory wjazdu na czerwonym świetle. Działają już w 16 miastach, na 20 skrzyżowaniach. 4 pojawiły się też na przejazdach kolejowo-drogowych.

Dopełnieniem urządzeń stacjonarnych są oczywiście mobilne jednostki w postaci 33 nowych, nieoznakowanych radiowozów BMW. Zdaniem GITD, posłużą głównie tam, gdzie nie ma możliwości posadowienia stacjonarnych urządzeń rejestrujących.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)