Audi z dieslem V6 mogą być tankowane HVO. To naturalne paliwo przyszłości

Audi oficjalnie zatwierdziło sześciocylindrowe diesle do zasilania hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO). To rozwiązanie, która ma pomóc firmie w osiągnięciu neutralności klimatycznej. Może też być kluczowe dla przyszłości silników Diesla.

Sześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVOSześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVO
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

HVO to skrót od Hydrotreated Vegetable Oil. Po polsku to nic innego jak paliwo tworzone z odpadów przemysłu spożywczego, takich jak resztki warzyw, owoców i tłuszczów roślinnych, które zostają wzbogacone o wodór.

Zaletą takiej substancji jest nie tylko naturalne pochodzenie, ale i przyjazność dla środowiska. Spalanie HVO emituje bowiem nawet o 90 proc. mniej szkodliwych substancji niż w przypadku oleju napędowego. Więcej o tym paliwie przeczytacie w tekście Mateusza Lubczańskiego.

Ważną informacją z perspektywy klienta jest fakt, że HVO zyskuje na popularności nie tylko wśród koncernów paliwowych (m.in. w Skandynawii, ale Orlen też nad tym pracuje), ale i producentów samochodów. Dowodem jest niedawny komunikat Audi, w którym oficjalnie potwierdza się dopuszczenie diesli V6 stosowanych przez markę do zasilania HVO.

Samochody przystosowane do takiego sposobu zasilania są dostępne od lutego 2022 roku. Poznacie je po oznaczeniach XTL na klapce wlewu paliwa. Takim samym, jakie wcześniej zagościło na 4-cylindrowych dieslach, również dostosowanych do spalania HVO.

Jednocześnie Audi nie ukrywa, że to elektromobilność wciąż jest głównym celem marki. Dążenie w kierunku elektryfikacji nie musi jednak oznaczać odstawienia diesli na drugi plan. Firma nie zamierza opracowywać nowych silników wysokoprężnych, ale wciąż poszukuje rozwiązań, które już dziś mogą pomóc obniżyć średnią emisję spalin.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony