Audi z dieslem V6 mogą być tankowane HVO. To naturalne paliwo przyszłości

Audi oficjalnie zatwierdziło sześciocylindrowe diesle do zasilania hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO). To rozwiązanie, która ma pomóc firmie w osiągnięciu neutralności klimatycznej. Może też być kluczowe dla przyszłości silników Diesla.

Sześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVOSześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVO
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

HVO to skrót od Hydrotreated Vegetable Oil. Po polsku to nic innego jak paliwo tworzone z odpadów przemysłu spożywczego, takich jak resztki warzyw, owoców i tłuszczów roślinnych, które zostają wzbogacone o wodór.

Zaletą takiej substancji jest nie tylko naturalne pochodzenie, ale i przyjazność dla środowiska. Spalanie HVO emituje bowiem nawet o 90 proc. mniej szkodliwych substancji niż w przypadku oleju napędowego. Więcej o tym paliwie przeczytacie w tekście Mateusza Lubczańskiego.

Ważną informacją z perspektywy klienta jest fakt, że HVO zyskuje na popularności nie tylko wśród koncernów paliwowych (m.in. w Skandynawii, ale Orlen też nad tym pracuje), ale i producentów samochodów. Dowodem jest niedawny komunikat Audi, w którym oficjalnie potwierdza się dopuszczenie diesli V6 stosowanych przez markę do zasilania HVO.

Samochody przystosowane do takiego sposobu zasilania są dostępne od lutego 2022 roku. Poznacie je po oznaczeniach XTL na klapce wlewu paliwa. Takim samym, jakie wcześniej zagościło na 4-cylindrowych dieslach, również dostosowanych do spalania HVO.

Jednocześnie Audi nie ukrywa, że to elektromobilność wciąż jest głównym celem marki. Dążenie w kierunku elektryfikacji nie musi jednak oznaczać odstawienia diesli na drugi plan. Firma nie zamierza opracowywać nowych silników wysokoprężnych, ale wciąż poszukuje rozwiązań, które już dziś mogą pomóc obniżyć średnią emisję spalin.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów