WAŻNE
TERAZ

Domen Prevc zwyciężył w Wiśle. Polak dopiero piąty

Audi z dieslem V6 mogą być tankowane HVO. To naturalne paliwo przyszłości

Audi oficjalnie zatwierdziło sześciocylindrowe diesle do zasilania hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO). To rozwiązanie, która ma pomóc firmie w osiągnięciu neutralności klimatycznej. Może też być kluczowe dla przyszłości silników Diesla.

Sześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVOSześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVO
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

HVO to skrót od Hydrotreated Vegetable Oil. Po polsku to nic innego jak paliwo tworzone z odpadów przemysłu spożywczego, takich jak resztki warzyw, owoców i tłuszczów roślinnych, które zostają wzbogacone o wodór.

Zaletą takiej substancji jest nie tylko naturalne pochodzenie, ale i przyjazność dla środowiska. Spalanie HVO emituje bowiem nawet o 90 proc. mniej szkodliwych substancji niż w przypadku oleju napędowego. Więcej o tym paliwie przeczytacie w tekście Mateusza Lubczańskiego.

Ważną informacją z perspektywy klienta jest fakt, że HVO zyskuje na popularności nie tylko wśród koncernów paliwowych (m.in. w Skandynawii, ale Orlen też nad tym pracuje), ale i producentów samochodów. Dowodem jest niedawny komunikat Audi, w którym oficjalnie potwierdza się dopuszczenie diesli V6 stosowanych przez markę do zasilania HVO.

Samochody przystosowane do takiego sposobu zasilania są dostępne od lutego 2022 roku. Poznacie je po oznaczeniach XTL na klapce wlewu paliwa. Takim samym, jakie wcześniej zagościło na 4-cylindrowych dieslach, również dostosowanych do spalania HVO.

Jednocześnie Audi nie ukrywa, że to elektromobilność wciąż jest głównym celem marki. Dążenie w kierunku elektryfikacji nie musi jednak oznaczać odstawienia diesli na drugi plan. Firma nie zamierza opracowywać nowych silników wysokoprężnych, ale wciąż poszukuje rozwiązań, które już dziś mogą pomóc obniżyć średnią emisję spalin.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇