Audi SQ7 oraz SQ8 z mocnym benzyniakiem V8 w Ameryce. My musimy zadowolić się dieslem

Audi zaprezentowało właśnie sportowe wersje swoich największych SUV-ów przeznaczone na rynek amerykański. SQ7 i SQ8 - bo o nich mowa - występują tam z benzynowym silnikiem V8. To znacznie ciekawszy napęd niż występujący w Europie, czterolitrowy diesel.

SQ7 i SQ8 dzielą tę samą technikę. Różnią się tylko wyglądem i charakterem.SQ7 i SQ8 dzielą tę samą technikę. Różnią się tylko wyglądem i charakterem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jeśli mieszkacie w Europie i chcecie kupić mocnego SUV-a Audi, jesteście skazani na diesle. Coraz ostrzejsze normy emisji spalin sprawiły, że wiele topowych modeli tej niemieckiej marki występuje wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym. W przypadki SQ7 i SQ8 jest to 4-litrowy, doładowany turbodiesel, który generuje 435 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Świetny silnik, lecz Amerykanie dostali jeszcze lepszy. Debiutujące właśnie za Oceanem amerykańskie wydania sportowych SUV-ów Audi też mają pod maską 4-litrowe V8, tyle że benzynowe, o znacznie większej mocy 507 KM. Trudno nie odnieść wrażenia, że taki motor znacznie lepiej pasuje do charakteru sportowego SUV-a, tym bardziej że liczba niutonometrów w tym przypadku także nie rozczarowuje - jest ich dokładnie 769.

Osiągi są oczywiście lepsze niż w przypadku diesla. I to znacząco - SQ8 z benzyniakiem rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy, podczas gdy diesel potrzebuje 4,8 sekundy. Ośmiostopniowa, automatyczna przekładnia oraz napęd na cztery koła Quattro nie różnią się od europejskiej odmiany. Podobnie jak prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Duże, mocne i bardzo szybkie SUV-y Audi powinny przypaść Amerykanom do gustu. Szczególnie, że wyglądają naprawdę okazale. W kwestii wyposażenia, czy stylistyki nie przewidziano większych zmian. Nawet podwozie jest równie wyrafinowane co w Europie - wykorzystuje system tylnych kół skrętnych, elektromechaniczne stabilizatory, czy opcjonalny, sportowy dyferencjał zdolny poradzić sobie z 80% mocy przekazanej na tylną oś.

Duże Audi z benzyniakiem trafią do amerykańskich salonów wiosną bieżącego roku. Ceny nie są jeszcze znane. Przypominamy, że w Europie za wysokoprężne SQ7 oraz SQ8 trzeba wyłożyć odpowiednio 449 900 zł lub 508 940 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa