Audi SQ2 będzie miało 300-konny silnik. To jedyny taki samochód w klasie

Audi zgodnie z zapowiedziami zespołu zajmującego się samochodami o wysokich osiągach wprowadza kolejny model crossovera z literką S w nazwie. Audi SQ2 ma mieć 300-konny silnik, napęd na cztery koła i kapitalne osiągi.

Audi SQ2Audi SQ2
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jednocześnie może to być przez pewien czas jedyny tak mocny crossover w swojej klasie. Ani Mini Countryman, ani Volvo XC40, ani też BMW X1 nie są wyposażone w porównywalne jednostki. Najbliższym konkurentem może być BMW X2 M35i, którego jeszcze nie ma na rynku.

W każdym razie Audi wprowadzając do oferty SQ2 może osiągnąć bardzo pożądany obecnie cel, choćby krótkotrwale, uzyskać status jedynego producenta, który oferuje model w wąskim segmencie.

Pod maską oczywiście znajdzie się 2-litrowa jednostka TFSI, która jest w koncernie używana na wręcz masową skalę. Kompaktowe hot hatche Grupy VW mają ten sam silnik, rozwijający w przypadku SQ2 moc 300 KM i choć Audi nie podaje tej informacji, należy się spodziewać momentu obrotowego na poziomie ok. 380 Nm. Za to wiemy, że silnik ma się kręcić do 6500 obr./min i rozpędzać małego crossovera do setki w 4,8 s oraz ostatecznie do 250 km/h.

Producent podaje informację, że silnik waży 150 kg. Ma też zaawansowany system regulacji wałków rozrządu i zaworów, którego celem jest poprawienie reakcji silnika od niskich obrotów oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Motor został zaprojektowany tak, by rozgrzewał się możliwie najszybciej i zawsze utrzymywał optymalną temperaturę pracy bliską granicznej. Zastosowano na przykład kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą. Do tego to jedna z najoszczędniejszych jednostek napędowych w klasie 2.0 i 300 KM.

Napęd na cztery koła quattro ma umożliwić nie tylko błyskawiczny start, ale także pewne prowadzenie w każdych warunkach. Przeniesienie mocy powierzono siedmiobiegowej przekładni S tronic z dwoma sprzęgłami w kąpieli olejowej. Hydrauliczne sprzęgło odpowiadające na przeniesienie mocy na tylną oś ma zakres pracy tak szeroki, że przy odrobinie chęci, w trybie sportowym, będzie można nawet driftować SQ2.

Zawieszenie samochodu zostało obniżone o 20 mm względem standardowego modelu, a podstawowe obręcze kół o średnicy 18 cali będą obute w ogumienie o rozmiarze 235/45. Opcja to felgi o cal większe i opony 235/40. Hamulce mają 340 mm średnicy z przodu i 310 mm z tyłu.

Samochód zostanie pokazany w Paryżu, a pierwsze zamówienia w Wielkiej Brytanii można będzie składać pod koniec tego roku. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się na początku 2019. Nie mamy na razie informacji o sprzedaży w Polsce.

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił