Audi Q5 BiTurbo TDI (SQ5) - debiut w Le Mans! [aktualizacja]

Do mediów przedostała się informacja, że przy okazji legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans Audi zamierza zaprezentować topową wersję Q5 z silnikiem wysokoprężnym.

Audi SQ5 TDIAudi SQ5 TDI
Bartosz Pokrzywiński

Do mediów przedostała się informacja, że przy okazji legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans Audi zamierza zaprezentować topową wersję Q5 z silnikiem wysokoprężnym.

Auto Express twierdzi, że auto będzie wyposażone w topową jednostkę wysokoprężną Audi o pojemności 3,0 l wspomaganą dwiema turbosprężarkami w układzie BiTurbo. Silnik V6 TDI produkuje 313 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego.

Dzięki takiej mocy średni SUV producenta z Ingolstadt powinien przyspieszać od 0 do 100 km/h w nieco ponad 5 s oraz bez trudu rozpędzać się do prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.

Obraz

Więcej szczegółów nie ujawniono, ale łatwo się domyślić, że pojazd będzie wyposażony w bardziej wydajne hamulce oraz oczywiście napęd na cztery koła Quattro. Najszybszym Q5 było dotychczas auto z motorem 3,0 TFSI o mocy 272 KM, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Za tę wersję trzeba zapłacić w Polsce od 211 200 zł.

[aktualizacja 16 czerwca]

Nowe Audi faktycznie zadebiutowało przy okazji parady 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Auto dostało nazwę SQ5 TDI, co oznacza, że jest to faktycznie najmocniejsza wersja napędowa Q5.

Poza 313-konnym silnikiem 3,0 TDI, który za pośrednictwem 8-biegowej przekładni rozpędza auto do pierwszej setki w 5,1 s oraz z łatwością pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h, SQ5 wyposażone jest w agresywnie wyglądający body kit z 20-calowymi felgami. Zmiany zaszły także w środku, w którym zagościły sportowe fotele, zmienione tarcze zegarów oraz obecne wszędzie emblematy "S".

Obraz

Dzięki takim osiągom auto jest naprawdę szybkie, przy czym Audi deklaruje średnie spalanie na poziomie 7,1 l oleju napędowego na 100 km. W Niemczech za SQ5 trzeba będzie zapłacić od 58 000 euro. Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.

[aktualizacja 19 czerwca]

W sieci pojawił się filmy prezentujący najszybsze Q5, czyli SQ5 napędzane 313-konnym trzylitrowym turbodieslem wspomaganym dwiema turbosprężarkami. Trzeba przyznać, że jak na diesla silnik brzmi naprawdę rewelacyjnie, aż czuć tę moc. Oczywiście delikatnego klekotu na wolnych obrotach nie da się uniknąć.

Audi SQ5 TDI Driving Video

Audi SQ5 TDI Trailer

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł