Audi S5 teraz z dieslem. Osiągi robią wrażenie

Po S6 i S7 przyszedł czas na S5. Sportowe Audi klasy średniej od teraz będzie dostępne z potężnym silnikiem diesla. Niemcy udowadniają, że można połączyć niskie spalanie z więcej niż zadowalającymi osiągami. Nowa jednostka będzie oferowana zarówno w wersji Coupé jak i Sportback.

Atrakcyjnie wystylizowane nadwozie oraz mocny diesel - takie połączenie może przypaść do gustu wielu klientom.Atrakcyjnie wystylizowane nadwozie oraz mocny diesel - takie połączenie może przypaść do gustu wielu klientom.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Najnowsze wieści z Ingolstadt utwierdzają w przekonaniu, że diesle mają się dobrze. Audi udowadnia, że silniki wysokoprężne mogą zapewnić sporą dawkę emocji. Szczególnie gdy mowa od doładowanej, sześciocylindrowej trzylitrówce, zdolnej wygenerować 347 KM mocy i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Co ciekawe, napęd nowego S5 wykorzystuje technologię mild hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną oraz litowo-jonową baterią, umieszczoną pod podłogą bagażnika. Skumulowana w niej energia pozwala na żeglowanie podczas jazdy - auto może jechać ze stałą prędkością autostradową przez około 40 sekund bez użycia silnika spalinowego.

Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się znacząco obniżyć zużycie paliwa. Według producenta, S5 potrzebuje średnio 6,2 litra oleju napędowego na każde 100 km. A wszystko to przy naprawdę imponujących osiągach. W przypadku odmiany coupé sprint do setki trwa zaledwie 4,8 sekundy. Sportback potrzebuje o 0,1 sekundy więcej. Natomiast prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Obecność diesla w żaden sposób nie wpłynęła na wygląd, wyposażenie, czy większość rozwiązań technicznych zastosowanych na pokładzie S5. Podobnie jak dotychczas, znajdziemy tu napęd Quattro sprzężony z 8-biegową przekładnią automatyczną. Chętni by przekonać się o tym jak emocjonujący może być diesel, muszą poczekać jeszcze kilka tygodni.

Sprzedaż S5 TDI ruszy w przyszłym miesiącu. W Niemczech auto wyceniono na co najmniej 65 300 euro, czyli około 280 tysięcy złotych. Choć diesle stopniowo tracą na popularności, chętnych raczej nie zabraknie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki