WAŻNE
TERAZ

Dron nad budynkami rządowymi. Jest komunikat premiera

Audi S4 i S4 Avant z silnikiem Diesla. Mają 700 Nm momentu!

Do rodziny Audi S dołączają kolejne modele – tym razem są to Audi S4 i S4 Avant. Tak jak w przypadku pozostałych członków zaprezentowanych wcześniej, pod maską znalazł się silnik wysokoprężny. Ma połączyć świetne osiągi i oszczędność paliwa.

Audi S4 AvantAudi S4 Avant
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Audi stawia olbrzymi nacisk na silniki wysokoprężne. Po premierze większego S6, S6 Avant i S7 Sportback przyszedł czas na przystępniejsze cenowo S4. Jest ono napędzane tym samym silnikiem, co jego więksi bracia. To trzylitrowa jednostka V6 wyposażona w zintegrowany moduł rozrusznika i alternatora jak i elektrycznie napędzany kompresor. Bateria litowo-jonowa ma 0,5 kWh pojemności.

Audi S4 Avant
Audi S4 Avant © mat. prasowe

Dzięki temu silnik generuje 347 koni mechanicznych i kosmiczny moment obrotowy wynoszący 700 Nm, dostępny już od 2500 obr./min. Ma to pozwolić na rozpędzenie auta do setki w 4,8 sekundy (w wersji sedan), lub o 0,1 sekundy wolniej w przypadku nadwozia Avant (kombi). Pierwsze z nich waży 1855 kg, drugie jest o 40 kg cięższe.

Spalanie – przynajmniej katalogowe - przewidziano na poziomie 6,2 l na sto kilometrów. Dzięki wprowadzeniu diesli pod maskę, udało się osiągnąć emisję CO2 na poziomie 165 g/km. Ma to znaczenie na rynkach, gdzie podatek nakładany jest w zależności od wpływu pojazdu na środowisko.

Audi S4 - wnętrze
Audi S4 - wnętrze © mat. prasowe

Polskie ceny Audi S4 jeszcze nie są znane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut