Diesel pod maską S6, S6 Avant i S7. Do setki w 5 sekund

Prezentacja nowych Audi S6, S6 Avant i S7 była kwestią czasu. Niemcy zdecydowali się na wprowadzenie do oferty jednostek wysokoprężnych. "Benzyny" również pojawią się w gamie – ale nie na naszym kontynencie.

Audi S6 AvantAudi S6 Avant
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Zacznijmy od najważniejszego – w europejskiej sieci sprzedaży, przynajmniej na razie, nie pojawi się wersja benzynowa. Dostaniemy S6 i S7 w wersji TDI. Pod maską znajdziemy silnik V6 o mocy 349 KM i momencie obrotowym na poziomie 700 niutonometrów. Efekty pracy silnika trafiają na wszystkie koła dzięki ośmiobiegowej skrzyni.

To pozwala katapultować S6 do setki w 5 sekund. Avant (czyli kombi) i S7 Sportback potrzebują na to 0,1 s więcej. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Na innych rynkach auta będą napędzane benzynowym V6 o pojemności 2,9 l, znanym z mniejszego RS4.

Ponadto inżynierowie Audi dorzucają zmodyfikowaną przekładnię kierowniczą oraz zawieszenie zmniejszające prześwit o 10 mm. Po raz pierwszy na liście opcji pojawił się adaptacyjny, pneumatyczny układ.

Za zatrzymanie S6 i S7 będą odpowiadać hamulce z tarczami o rozmiarze 400 mm z przodu i 350 mm z tyłu. Klienci otrzymają możliwość wykupienia układu ceramicznego, który oprócz większej wydajności jest też lżejszy.

Audi S7 Sportback
Audi S7 Sportback © mat. prasowe

Uwagę na zewnątrz zwraca dokładka przedniego zderzaka oraz układ wydechowy z czterema końcówkami. S7 ma nieco większe wloty powietrza. W standardzie montowane są 20-calowe felgi.

Samochody pojawią się w salonach Audi w drugiej połowie roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę