Diesel pod maską S6, S6 Avant i S7. Do setki w 5 sekund

Prezentacja nowych Audi S6, S6 Avant i S7 była kwestią czasu. Niemcy zdecydowali się na wprowadzenie do oferty jednostek wysokoprężnych. "Benzyny" również pojawią się w gamie – ale nie na naszym kontynencie.

Audi S6 AvantAudi S6 Avant
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Zacznijmy od najważniejszego – w europejskiej sieci sprzedaży, przynajmniej na razie, nie pojawi się wersja benzynowa. Dostaniemy S6 i S7 w wersji TDI. Pod maską znajdziemy silnik V6 o mocy 349 KM i momencie obrotowym na poziomie 700 niutonometrów. Efekty pracy silnika trafiają na wszystkie koła dzięki ośmiobiegowej skrzyni.

To pozwala katapultować S6 do setki w 5 sekund. Avant (czyli kombi) i S7 Sportback potrzebują na to 0,1 s więcej. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Na innych rynkach auta będą napędzane benzynowym V6 o pojemności 2,9 l, znanym z mniejszego RS4.

Ponadto inżynierowie Audi dorzucają zmodyfikowaną przekładnię kierowniczą oraz zawieszenie zmniejszające prześwit o 10 mm. Po raz pierwszy na liście opcji pojawił się adaptacyjny, pneumatyczny układ.

Za zatrzymanie S6 i S7 będą odpowiadać hamulce z tarczami o rozmiarze 400 mm z przodu i 350 mm z tyłu. Klienci otrzymają możliwość wykupienia układu ceramicznego, który oprócz większej wydajności jest też lżejszy.

Audi S7 Sportback
Audi S7 Sportback © mat. prasowe

Uwagę na zewnątrz zwraca dokładka przedniego zderzaka oraz układ wydechowy z czterema końcówkami. S7 ma nieco większe wloty powietrza. W standardzie montowane są 20-calowe felgi.

Samochody pojawią się w salonach Audi w drugiej połowie roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów