"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki

Niemcy chcą dokładniej wsłuchiwać się w głosy klientów, którzy krytykują część nowoczesnych rozwiązań.

Volkswagen ID.4 4MotionVolkswagen ID.4 4Motion
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Volkswagen, znany z wprowadzania nowoczesnych rozwiązań, postanowił przeprosić się z tradycyjnymi klamkami. Decyzja ta jest odpowiedzią na krytykę dotyczącą skomplikowanych systemów, które nie zawsze spełniają oczekiwania użytkowników.

Podczas targów IAA Mobility w Monachium, prezes VW, Thomas Schäfer, przyznał, że choć nowoczesne klamki wyglądają atrakcyjnie, są "straszne w obsłudze". Mimo że najnowszy koncept ID. Every1 posiada takie klamki, firma planuje zmiany przed rozpoczęciem produkcji w 2027 r.

Modele takie jak ID.4 i ID.7 również korzystają z nowoczesnych, częściowo ukrytych klamek, które niekoniecznie się sprawdzają. W zeszłym roku Volkswagen musiał wezwać do serwisu prawie 100 tys. pojazdów z powodu problemów z wodoodpornością, co mogło prowadzić do nieoczekiwanego otwierania drzwi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Nie jest jeszcze pewne, czy VW zdecyduje się na tradycyjne klamki we wszystkich przyszłych modelach, ale nowy ID.2 wskazuje na taki kierunek. Wiele firm motoryzacyjnych wprowadzało nowoczesne klamki, aby poprawić aerodynamikę, ale Volkswagen stawia na potrzeby klientów.

„Dajemy ludziom to, czego oczekują. Badamy opinie klientów, dealerów i mediów, i traktujemy je poważnie” - podkreślił Schäfer.

Chowane klamki są jednym z najczęściej zgłaszanych problemów w badaniach jakości J.D Power. W Chinach, na największym rynku motoryzacyjnym, rozważa się nawet zakaz ich stosowania. Pozostawienie mechanicznego wsparcia w przypadku awarii systemu elektronicznego może być jedynym rozwiązaniem.

Choć nowoczesne klamki mogą poprawić efektywność i wygląd pojazdu, są kolejnym elementem, który może zawieść. W obliczu skomplikowanej technologii, powrót do sprawdzonych rozwiązań może być bardziej korzystny dla użytkowników.

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki