Audi R8 Spyder vs. Porsche 911 Turbo Cabriolet [wideo]

Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?

Przyjrzyjmy się obu autom. Audi posiada pod maską centralnie umieszczony silnik V10 o pojemności 5.2-litra. 525 koni mechanicznych i 530 Nm momentu obrotowego odpowiada za rozpędzenie ważącego 1620 kilogramów pojazdu. Według danych fabrycznych pierwsza setka w 3.9-sekundy i prędkość maksymalna 316 kilometrów na godzinę.

Co na to Porsche? 911 Turbo Cabriolet waży 1648 kilogramów, czyli o prawie 30 kg więcej niż Audi. Auto jest ponadto słabsze, gdyż silnik typu bokser umieszczony z tyłu pojazdu wytwarza 500 koni mechanicznych. Osiągi wyglądają jednak podobnie, 0-100 km/h w 3.8-sekundy i prędkość maksymalna 312 kilometrów na godzinę.

Wyścig przeprowadzili brytyjscy eksperci z programu Fifth Gear, jest on więc w miarę obiektywny. Przyspieszanie od 0 do 160 kilometrów na godzinę, a następnie hamowanie. W ten sposób łatwiej możemy zobaczyć różnicę pomiędzy dwoma konkurentami.

Który z nich okaże się szybszy? Krwistoczerwone Audi czy może stalowe Porsche?

Fifth Gear: Porsche 911 Turbo Cabriolet Vs Audi R8 Spyder

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy