Audi R8 Spyder vs. Porsche 911 Turbo Cabriolet [wideo]
Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?
14.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:54
Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?
Przyjrzyjmy się obu autom. Audi posiada pod maską centralnie umieszczony silnik V10 o pojemności 5.2-litra. 525 koni mechanicznych i 530 Nm momentu obrotowego odpowiada za rozpędzenie ważącego 1620 kilogramów pojazdu. Według danych fabrycznych pierwsza setka w 3.9-sekundy i prędkość maksymalna 316 kilometrów na godzinę.
Co na to Porsche? 911 Turbo Cabriolet waży 1648 kilogramów, czyli o prawie 30 kg więcej niż Audi. Auto jest ponadto słabsze, gdyż silnik typu bokser umieszczony z tyłu pojazdu wytwarza 500 koni mechanicznych. Osiągi wyglądają jednak podobnie, 0-100 km/h w 3.8-sekundy i prędkość maksymalna 312 kilometrów na godzinę.
Wyścig przeprowadzili brytyjscy eksperci z programu Fifth Gear, jest on więc w miarę obiektywny. Przyspieszanie od 0 do 160 kilometrów na godzinę, a następnie hamowanie. W ten sposób łatwiej możemy zobaczyć różnicę pomiędzy dwoma konkurentami.
Który z nich okaże się szybszy? Krwistoczerwone Audi czy może stalowe Porsche?