Audi popracuje nad rozwojem pięciocylindrowego 2,5 TFSI
Gdyby zrobić zestawienie najpopularniejszych typów jednostek napędowych montowanych w pojazdach, podejrzewam, że pięciocylindrowce byłyby o wiele rzadziej spotykane od V6, V8, R4 czy R6. Tego typu silniki niemal do perfekcji dopracowało Audi, które zamierza poprawić 2,5-litrowe R5, by dogonić mały silnik AMG.
21.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 10:07
Gdyby zrobić zestawienie najpopularniejszych typów jednostek napędowych montowanych w pojazdach, podejrzewam, że pięciocylindrowce byłyby o wiele rzadziej spotykane od V6, V8, R4 czy R6. Tego typu silniki niemal do perfekcji dopracowało Audi, które zamierza poprawić 2,5-litrowe R5, by dogonić mały silnik AMG.
Z czystym sumieniem można powiedzieć, że podczas gdy najbardziej charakterystyczne dla aut wyjeżdżających z zakładów w Monachium są sześciocylindrowe rzędówki, w Ingolstadt zawsze sporą uwagę przyciągały pięciocylindrówki. Motor o pojemności 2,5 l zdobył nagrodę International Engine of the Year 2011 w kategorii pojemności od 2,0 do 2,5 l.
Silnik ten z powodzeniem jest montowany w Audi RS3 Sportback, obu wersjach TT RS, a w przyszłości może trafić także pod maskę m.in. RSQ3. W maksymalnej dostępnej wersji jednostka produkuje aż 360 KM i 465 Nm momentu obrotowego, co nie byłoby możliwe bez zastosowania turbosprężarki.
Audi nie zamierza jednak spocząć na laurach. Producent z Ingolstadt zdaje sobie sprawę z tego, że konkurencja będzie ciągle atakowała. By obronić się przed nową turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką Mercedesa, która ma być montowana w A45 AMG, Audi chce zająć się rozwojem swojej pięciocylindrówki.
Już niedługo zaprezentowany zostanie wariant tego modelu spełniający normy emisji spalin Euro VI, który ma być jednocześnie mocniejszy od 360-konnej wersji.
Źródło: WCF