Audi popracuje nad rozwojem pięciocylindrowego 2,5 TFSI

Gdyby zrobić zestawienie najpopularniejszych typów jednostek napędowych montowanych w pojazdach, podejrzewam, że pięciocylindrowce byłyby o wiele rzadziej spotykane od V6, V8, R4 czy R6. Tego typu silniki niemal do perfekcji dopracowało Audi, które zamierza poprawić 2,5-litrowe R5, by dogonić mały silnik AMG.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Gdyby zrobić zestawienie najpopularniejszych typów jednostek napędowych montowanych w pojazdach, podejrzewam, że pięciocylindrowce byłyby o wiele rzadziej spotykane od V6, V8, R4 czy R6. Tego typu silniki niemal do perfekcji dopracowało Audi, które zamierza poprawić 2,5-litrowe R5, by dogonić mały silnik AMG.

Z czystym sumieniem można powiedzieć, że podczas gdy najbardziej charakterystyczne dla aut wyjeżdżających z zakładów w Monachium są sześciocylindrowe rzędówki, w Ingolstadt zawsze sporą uwagę przyciągały pięciocylindrówki. Motor o pojemności 2,5 l zdobył nagrodę International Engine of the Year 2011 w kategorii pojemności od 2,0 do 2,5 l.

Silnik ten z powodzeniem jest montowany w Audi RS3 Sportback, obu wersjach TT RS, a w przyszłości może trafić także pod maskę m.in. RSQ3. W maksymalnej dostępnej wersji jednostka produkuje aż 360 KM i 465 Nm momentu obrotowego, co nie byłoby możliwe bez zastosowania turbosprężarki.

Obraz

Audi nie zamierza jednak spocząć na laurach. Producent z Ingolstadt zdaje sobie sprawę z tego, że konkurencja będzie ciągle atakowała. By obronić się przed nową turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką Mercedesa, która ma być montowana w A45 AMG, Audi chce zająć się rozwojem swojej pięciocylindrówki.

Już niedługo zaprezentowany zostanie wariant tego modelu spełniający normy emisji spalin Euro VI, który ma być jednocześnie mocniejszy od 360-konnej wersji.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów