Audi ma branie – SKN RS5 Stufe 2 (2010)
Powoli rozkręca się tuningowa karuzela z Audi RS5. Tunerów jest coraz więcej. Po MTM, Sennerze i Sportecu grono powiększa się o SKN.
02.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:01
Audi RS5 ma taki wygląd, że na razie nikt nie zdecydował się na radykalne ulepszenia nadwozia. Coś jest w kształtach tego samochodu, że tunerzy boją się większych optycznych przeróbek i pozostawiają oryginalne nadwozie, bojąc się zapewne, że więcej zepsują, niż ulepszą. I dobrze, bo RS5 wygląda bardzo ładnie.
Jedyne zmiany w wyglądzie, wiążące się przy okazji z modyfikacjami mechanicznymi, to nowe koła. Również SKN zaproponowało swoje koła z 20-calowymi felgami BBS o szerokości 10,5”. Zarówno przednie, jak i tylne opony Pirelli P Zero mają rozmiar 285/30 R 20. Przy okazji montażu nowych kół tuner zwiększył ich rozstaw, dodając tuleje dystansowe.
W głębi, pod nadwoziem, za seryjnym układem hamulcowym, znajduje się zawieszenie Bilstein PSS10, które ma możliwość zarówno regulacji wysokości, jak i charakterystyki pracy.
SKN pokusiło się też o delikatny tuning silnika. W tym celu 4,2-litrowa jednostka V8 została wyposażona w pakiet o „wdzięcznej” nazwie Stufe 2. Inżynierowie nie podzielili się informacjami, jakie elementy wchodzą w jego skład. Można się tylko domyślać, że w ramach tego zestawu modyfikowane jest oprogramowanie silnika.
Już poza pakietem Stufe 2 znajduje się układ wydechowy produkcji Millteka. To układ przeznaczony oczywiście specjalnie do RS5, nazwany Hockenheim Edition, w którego skład wchodzą sportowe reaktory katalityczne i tłumiki.
Naciskając pedał gazu, kierowca pod nogą będzie miał moc 500 KM. Nie wiadomo, jakimi osiągami dysponuje SKN RS5, ale są z pewnością lepsze niż wozu fabrycznego. Przypomnę, że seryjne RS5 do 100 km/h przyspiesza w 4,60 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Bez elektronicznego ogranicznika wynosi ona 278 km/h.
Koszty przeróbek pozostają tajemnicą. SKN daje 36-miesięczną gwarancję na swoje modyfikacje.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 500 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 120,11 KM/l (seryjny – 108,10 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-Tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 10,5 x 20” BBS
- Koła tylne: 10,5 x 20” BBS
- Opony przednie: 285/30 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1800 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,60 kg/KM (4,00 kg/KM)
- Długość: 4635 mm
- Szerokość: 1860 mm
- Rozstaw osi: 2751 mm
Źródło: skn