Aston Martin DB11 Volante na pierwszych zdjęciach

DB11 doczeka się otwartej wersji Volante - to już pewne. Brytyjczycy zapowiadają debiut na wiosnę 2018 roku i publikują pierwsze, oficjalne zdjęcia.

Obraz
Aleksander Ruciński

Fotografie nie przedstawiają co prawda gotowej, produkcyjnej wersji, a jedynie egzemplarz testowy. Dzięki nim wiemy jednak czego się spodziewać. Karoseria została częściowo zakamuflowana - wstawki na tylnych błotnikach nie pozwalają odgadnąć prawdziwego kształtu tylnej części nadwozia. Mimo to nietrudno zauważyć, że DB11 Volante będzie raczej urodziwym autem.

Aston Martin poskąpił fotografii frontu. Pewnie dlatego, że będzie on identyczny lub bardzo podobny jak w coupe. Jak widać, auto zostanie wyposażone w miękki, elegancki dach, który poza klasycznym wyglądem oznacza także mniejszy przyrost masy niż w przypadku sztywnej konstrukcji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o szczegółach technicznych, czy osiągach. Podejrzewamy jednak, że pod maskę 5,2-litrowy motor V12 z podwójnym doładowaniem, generujący moc 600 KM.

Obraz

Z uwagi, że Volante będzie cięższe niż Coupe, które waży 1770 kg, osiągi ulegną zapewne delikatnemu pogorszeniu. Wersja zamknięta osiąga setkę w 4,3 sekundy i rozpędza się do ponad 330 km/h. DB11 Volante ma więc szansę stać się jednym z najszybszych, seryjnych kabrioletów.

W przypadku Astona Martina, świetne osiągi nie oznaczają rezygnacji z luksusowego charakteru. Wnętrze najprawdopodobniej zostanie niemalże w całości przeszczepione z coupe. Spodziewamy się szybkiego i komfortowego samochodu pozwalającego poczuć wiatr we włosach.

Do oficjalnego debiutu DB11 pozostało jeszcze sporo czasu, lecz już dziś możemy śmiało stwierdzić, że chętnych będzie sporo i raczej nie przeszkodzi im wysoka cena. Coupe kosztuje 154 900 funtów, co stanowi równowartość około 800 000 złotych. Volante najprawdopodobniej dobije do siedmiocyfrowej sumy.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯