Arrinera Hussarya - testy jeżdżącej ramy

Arrinera kontynuuje rozwój swojej maszyny. Jeżdżąca rama została zabrana do Motoparku Ułęż, gdzie pod okiem Lee Noble’a poddano ją serii testów.

Arrinera HussaryaArrinera Hussarya
Mariusz Zmysłowski

Maszyna została wyposażona w silnik V8 o pojemności 6,2 l, przygotowany przez General Motors. Jednostkę sprzęgnięto ze skrzynią biegów Cima T906HE. Jeżdżąca rama w tym przypadku oznacza kompletny samochód bez nadwozia, jednak mający już niektóre elementy aerodynamiczne, które również musiały zostać przebadane podczas testów. W Ułężu sprawdzono między innymi zachowanie auta przy symetrycznym i niesymetrycznym podniesieniu klap, jak również w ustawieniu ich jako spojlera.

W Ułężu wykonano również test maksymalnego przeciążenia na łuku. Racelogic wskazał w tym przypadku 1,4 G.

Arrinera Hussarya - Lee Noble w trakcie testów
Arrinera Hussarya - Lee Noble w trakcie testów

Ponieważ badania obejmowały próby z zakresu prędkości niskich i średnich, maksymalną prędkość auta ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Testy przy 350 km/h planowane są na przyszły rok, ale już na innych obiektach, między innymi w Wielkiej Brytanii.

Na przełomie września i października przeprowadzono również szereg innych badań ramy na Politechnice Warszawskiej. Zbadano sztywność skrętną ramy, przeprowadzono symulację obciążeń pochodzących od docisku aerodynamicznego, sprawdzono ramę na obciążenia dynamiczne dla awaryjnego hamowania, przyspieszania, jazdy po okręgu i przejazdu przez nierówność.

Poniżej przedstawiamy krótki film z testów jeżdżącej ramy wykonanych w Ułężu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯