Arabowie już się cieszą. Nowy Nissan Patrol debiutuje w ostrej wersji Nismo z V8 

Choć Patrol większości Europejczyków kojarzy się z raczej powolnym autem terenowym, jego ostatnim generacjom znacznie bliżej do luksusowych SUV-ów. Model cieszy się sporym powodzeniem szczególnie na Bliskim Wschodzie. Tam też kupicie jego najostrzejszą, sportową wersję Nismo z 5,6-litrowym V8 pod maską.

Nismo prezentuje się okazale.Nismo prezentuje się okazale.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Aleksander Ruciński

Nadwozie o aerodynamice bloku mieszkalnego, spory prześwit i prezencja, która zdecydowanie rzuca się w oczy. Nissan po raz kolejny postanowił połączyć te cechy z naprawdę ostrym napędem. Nowy Patrol Nismo jest rozwinięciem poprzednika, szczególnie popularnego wśród arabskich klientów. I choć mocno różni się od niego wizualnie, technicznie nie zmienił się znacząco.

To dobra wiadomość, oznaczająca, że pod maską wciąż pracuje 5,6-litrowe V8, generujące 432 KM mocy i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie pochwalił się oficjalnymi osiągami, ale z pewnością są one lepsze niż w przypadku seryjnego Patrola V8, który od 0-100 km/h przyspiesza w 5,5 sekundy.

Poza sporą mocą klienci mogą liczyć też na obniżone i usztywnione zawieszenie na podzespołach Bilstein i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Oczywiście nie brakuje też wizualnych dodatków, podkreślających sportowy charakter konstrukcji. Szczerze mówiąc, jest ich aż zbyt dużo.

Nissan Patrol Nismo (2021)
Nissan Patrol Nismo (2021) © mat. prasowe / Nissan

Pokaźny przedni zderzak, jeszcze większy dyfuzor i niezbyt skromne nakładki progowe składają się na całość, obok której trudno przejść obojętnie. Estetyka zdecydowanie zeszła tu na dalszy plan - trudno nazwać Patrola Nismo ładnym samochodem.

Nieco bardziej zachowawczo prezentuje się wnętrze, które poza czerwoną tapicerką i kilkoma wstawkami z włókna węglowego wygląda tak, jak w każdym innym Patrolu. No może poza wyposażeniem, gdyż tu dostaniemy wszystko, co przewidział producent, ze szczególnym naciskiem na systemy wsparcia kierowcy.

Auto właśnie debiutuje w salonach na Bliskim Wschodzie z ceną 385 000 AED, co w przeliczeniu na złotówki daje jakieś 415 tys. Do wyboru są 4 lakiery nadwozia: szarość, srebro, czerń i biel. Coś mi mówi, że największym wzięciem będzie się cieszył ten ostatni.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇