Nissan Patrol Nismo dla Bliskiego Wschodu

W 2010 roku zaprezentowano Nissana Patrola Y62. Niestety wycofanie ze sprzedaży generacji Y61 oznaczało jednocześnie zakończenie historii tego modelu w Europie. Patrol jednak wciąż żyje i trzyma się całkiem nieźle. A teraz dostał jeszcze porządną dawkę sterydów.

Obraz
Marcin Łobodziński

Nissan Patrol to kultowa terenówka, ale niegdzie indziej nie jest tak doceniana jak na Bliskim Wschodzie. To właśnie tam Nissan zdecydował się kontynuować sprzedaż tego modelu i wprowadził kolejną generację Y62 w roku 2010, kiedy u nas Patrol zniknął z rynku. Na Bliskim Wschodzie Nissan Patrol jest tym, czym u nas… Škoda. Używany do wszystkiego - od codziennej jazdy do rozrywki polegającej na wspinaniu się na ogromne wydmy. Poddane modyfikacjom Patrole Y60 z ziejącymi ogniem, 1000-konnymi silnikami, wieczorami zapewniają ich właścicielom i okolicznym mieszkańcom interesującą i głośną rozrywkę.

Obraz

Nissan postanowił się odwdzięczyć za szacunek, jakim darzy się ten model i wprowadzi niebawem odmianę przygotowaną przez Nismo z silnikiem VK56VD, czyli benzynowym V8 o pojemności 5,6 litra. Spokojnie, ten motor jest standardowym silnikiem Nissana Patrola - nie zapożyczono go z rynku amerykańskiego. Jednak warto wiedzieć, że był używany m. in. w wyścigowym GTR GT1 i dostarcza się go również do australijskiej serii V8 Supercars. Nismo podkręciło w Patrolu maksymalną moc do 428 KM, przy czym wyjściowo jednostka ta osiąga 400 KM.

Obraz

Niestety nie wiemy zbyt wiele na temat innych ulepszeń w Nissanie Patrolu Nismo poza tym, co prezentują zdjęcia. Nie zabrakło „sportowych” dodatków stylistycznych z czerwonymi i czarnymi elementami. Zdaniem Nismo dzięki konstrukcji przedniego zderzaka samochód niweluje siły unoszące. We wnętrzu jest biała tapicerka skórzana wykończona podobnie jak nadwozie - czernią i czerwienią Nismo. Podobnie jak w przypadku innych modeli przygotowanych przez tę legendarną firmę i tu mimo ramowej konstrukcji nośnej wzmocniono karoserię. Zastosowano również 22-calowe obręcze kół, które pracują na przygotowanym przez niemiecką firmę bilstein amortyzatorach i sprężynach.

Można się oczywiście zastanawiać, co będzie następne. Może NV 200 Nismo? Można się śmiać i żartować, ale Nissan doskonale wie co robi i na pewno lepiej rozumie motoryzacyjną kulturę bliskowschodnią niż my. A nam pozostaje żałować, że Patrola już nigdy nie zobaczymy w europejskich salonach sprzedaży.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach