Amerykańscy eksperci nie polecają Tesli Modelu 3. Jest świetna, ale nie hamuje

Najtańszy z modeli Tesli miał być rewolucją na miarę Forda Modelu T, ale firma ciągle ma problemy z jego produkcją. Kalifornijska fabryka nie osiąga oczekiwanego poziomu jakości. Potwierdziły to testy Consumer Reports, które radzi wstrzymać się z zakupem.

Tesla Model 3 kosztuje od 35 do 78 tys. dolarów.Tesla Model 3 kosztuje od 35 do 78 tys. dolarów.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Tesla
Michał Zieliński

Głównym winnym jest niewydajny układ hamulcowy. Podczas prób zatrzymania auta z prędkości 60 mil na godzinę (ok. 96 km/h) Amerykanie otrzymali średni wynik 152 stóp (ok. 46,3 metra), zauważalnie dłuższy niż obiecywane przez Teslę 130 stóp (ok. 39 metrów). Według Consumer Reports, elektryczny kompakt hamuje gorzej niż olbrzymi Ford F-150.

Sprawą zajął się Elon Musk. Jak stwierdził, w testach brał udział przedprodukcyjny samochód, w którym niedokładnie działał system ABS. Jednocześnie wskazał na jedną z rewolucyjnych funkcji swoich aut – można poprawić ich wydajność za pomocą aktualizacji systemu. Inżynierowie pracują nad łatką, która sprawi, że Model 3 będzie najlepiej hamującym wozem w swojej klasie.

Zastrzeżenia Consumer Reports nie kończyły się na samym hamowaniu. Uznali, że komfort jazdy powinien być lepszy, tylna kanapa rzekomo nie oferuje wystarczającego podparcia bocznego, a w aucie jest głośno podczas jazdy autostradą. Nie byli też przekonani do konceptu wielkiego ekranu dotykowego jako centrum sterowania absolutnie wszystkim. Jest to trend, który można zauważyć też w europejskich autach.

Tak poważne wady zupełnie przesłoniły zalety Modelu 3. Amerykanie zwrócili uwagę, że żaden z testowanych przez nich samochodów elektrycznych nie przejechał tak dużo na jednym ładowaniu (350 mil, czyli ok. 563 km). Mała tesla daje też sporo frajdy z jazdy, co potwierdza tezy stawiane przez innych recenzentów.

Ten ostatni punkt jest bardzo ważny, ponieważ Elon Musk niedawno zapowiedział najmocniejszą wersję Modelu 3. Auto ma rozpędzać się do 60 mil na godzinę (ok. 96 km/h) w 3,5 s i mieć prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Według szefa Tesli, będzie nie tylko szybsza od BMW M3, ale i będzie się lepiej prowadzić.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯