Aktualizacja - Gemballa Panamera Turbo Mistrale (2012)

W kwietniu zeszłego roku w palecie modelowej Gemballi pojawiła się superszybka i luksusowa Mistrale opracowana na bazie Panamery Turbo. W tym roku w Genewie tuner przedstawił ten wóz po subtelnych zmianach.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zwykłe Porsche Panamera w rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach. Pozostaje mieć nadzieję, że Gemballa Mistrale podlega tej samej zasadzie, bo nie ulega wątpliwości, że na fotografiach to auto prezentuje się kontrowersyjnie.

O ile do przodu nie można się przyczepić, to z tyłem wozu sytuacja ma się zupełnie inaczej. Z każdej strony auto zostało mocno zmienione, ale przód chyba wygląda najlepiej. Front samochodu otrzymał nowy zderzakospojler z wielkimi wlotami powietrza i diodami LED, nową pokrywę silnika z wyraźnymi przetłoczeniami i osłony przednich reflektorów.

Obraz

Tego na pierwszy rzut oka nie widać, ale zupełnie inaczej wymodelowano błotniki. Nowe są szersze o ponad 60 mm z każdej strony. Dzięki temu rozwiązaniu tunerowi udało się uzyskać wycięcie w bocznej sekcji pojazdu. W zasadzie jest to przetłoczenie, a nie wcięcie. Na początku i końcu tego właśnie przetłoczenia znajdują się wyloty i wloty powietrza. Udało się też ukryć w nim klamki przednich i tylnych drzwi. Gemballa zmodyfikowała też progi, wycinając w nich kolejne otwory.

Do tego momentu wszystko wyglądało całkiem dobrze. Dopiero tył jest całkiem zepsuty. A winne są temu trzy elementy. Po pierwsze optycznie zbyt ciężki tylny zderzak z dyfuzorem, po drugie - malutkie podwójne światła, po trzecie - niebyt udanie uformowany spojler na pokrywie bagażnika. Wydaje mi się, że pozostawienie normalnych tylnych świateł znacznie poprawiłoby prezencję Mistrale.

Obraz

Wszystkie zmiany karoserii sprawiły, że samochód jest dłuższy o ponad 15 cm i szerszy o około 12 cm. Warto wspomnieć, że nowe części nadwozia są wykonane z włókna węglowego, co pozwoliło na zmniejszenie masy Porsche o 20 kg.

Dzięki nowym błotnikom zaistniała możliwość zamontowania kół z felgami o średnicy 22 cali. Z przodu mają one szerokość 10,0”, a z tyłu 12,0”. Za kontakt z asfaltem odpowiadają opony Pirelli XS Zero Nero o rozmiarze 265/30 (przód) i 315/25 (tył).

Obraz

W kabinie pasażerskiej pełen przepych. O wrażenie luksusu dbają najwyższej jakości skóra i Alcantara[sup]®[/sup]. Oboma materiałami wykończono wszystko, co się tylko dało. Gdzieniegdzie są aluminiowe wstawki. Prędkościomierz ambitnie wyskalowano do 360 km/h.

Mistrale jest nie tylko zmieniona optycznie, ale też mechanicznie. Samochód otrzymał inne komponenty zawieszenia, dzięki czemu jest niższy o 8 mm. Również układ hamulcowy nie oparł się modyfikacjom. Z przodu zainstalowano 411-milimetrowe, a z tyłu 380-milimetrowe tarcze hamulcowe. Przednie zaciski mają po sześć, a tylne po cztery tłoczki. Hamulce na życzenie Gemballi opracowała renomowana włoska firma Brembo.

Obraz

Porsche Panamera Turbo ma silnik V8 o objętości skokowej 4,8 l. Motor jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki, dzięki czemu rozwija moc 500 KM. Seryjna Panamera osiąga dzięki temu prędkość ponad 300 km/h.

To oczywiście za mało dla tunera z Leonberg. Mechanicy Gemballi wymienili obie turbosprężarki, zamontowali sportowy układ wydechowy, wstawili nowe, wydajniejsze wtryskiwacze, zmodyfikowali układ dolotowy i poprawili oprogramowanie modułu sterującego motorem.

Obraz

W tegorocznym modelu te usprawnienia pozwoliły na osiągnięcie mocy 721 KM przy 6200 obr./min. To o 14 KM mocy więcej, niż udało się inżynierom wycisnąć z jednostki napędowej Porsche jeszcze rok temu. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian i wynosi 955 Nm przy 3150 obr./min.

Dzięki użyciu napędu na wszystkie koła Panamera może w pełni korzystać z możliwości silnika. To pełne wykorzystanie przejawia się m.in. w czasie sprintu do setki w 3,60 s lub przyspieszeniu do 200 km/h w 11,10 s. Prędkość maksymalna Mistrale nie jest dokładnie znana, ale przekracza 320 km/h.

Obraz

Korzystanie z tak potężnej jednostki silnikowej ma swoje odbicie w zużyciu przez nią paliwa. W cyklu mieszanym wóz spala około 18,5 l benzyny na 100 km.

Za każdy egzemplarz limitowanej do 30 sztuk serii Mistrale trzeba zapłacić około aż 580 tys. euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 721 KM przy 6200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,02 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 955 Nm przy 3150 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 411 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 12,0 x 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22 Pirelli XS Zero Nero
  • Opony tylne: 315/25 R 22 Pirelli XS Zero Nero

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2025 kg (- 25 mm)
  • Stosunek masy do mocy: 2,81 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 5125 mm (+ 155 mm)
  • Szerokość: 2055 mm (+ 124 mm)
  • Wysokość: 1410 mm (- 8 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,10 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 320 km/hblock position=\inside6040/block

Źródło: Gemballaautoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy