ABT dorwało Audi A5 Sportback

ABT to firma tuningowa, która zbudowała swoją reputację modyfikując niemal wszystko co wychodzi spod znaku grupy VW i ma koła. Teraz niemiecki tuner dorwał Audi A5 w wersji Sportback.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

ABT to firma tuningowa, która zbudowała swoją reputację modyfikując niemal wszystko co wychodzi spod znaku grupy VW i ma koła. Teraz niemiecki tuner dorwał Audi A5 w wersji Sportback.

Przy okazji wspomnę, że Sportback już od jakiegoś czasu dostępny jest na naszym rynku, już od 139.900 złotych za wersję z silnikiem 2.0 TFSI i mocą 180 koni mechanicznych.

Niemiecki tuner przygotował zestaw dodatków stylistycznych oraz ekstra porcję kucyków dla dwóch jednostek napędowych. Zacznijmy jednak od wyglądu.

Tak naprawdę z zewnątrz pakiet oferowany dla Sportbacka nie różni się chyba niczym od zestawu montowanego do A5 w wersji coupe i cabrio. Mamy więc subtelny zestaw aero z ogromnymi wlotami powietrza na wysokości świateł przeciwmgielnych, przestylizowany grill z logo ABT, dodatkowe wloty w nadkolach oraz tylny zderzak z dyfuzorem. Warto wspomnieć o felgach z lekkich stopów dostępnych w rozmiarach 18 i 20-cali.

Tuning mechaniczny przeznaczony jest jedynie dla aut wyposażonych w 180-konny motor benzynowy 2.0 TFSI oraz trzylitrowy 240-konny Diesel. Benzyniak zostanie wzmocniony do 275, a Diesel do 282, a nawet 310 koni mechanicznych! W efekcie sportowa limuzyna może rozpędzać się od zera do setki w 5.8-sekundy.

Oczywiście obowiązkowo zamontowano również sportowe zawieszenie oraz większe hamulce z tarczami o średnicy 345 i 380mm z ośmiotłoczkowymi zaciskami.

Wygląda naprawdę subtelnie i delikatnie, aczkolwiek moim zdaniem standardowe A5 Sportback nie potrzebuje tuningu optycznego. Mocy nigdy nie za wiele.[block position="inside"]9440[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam