9 milionów elektryków zanieczyści świat jak 27 mln hybryd - twierdzi Akio Toyoda

Szef Toyoty, Akio Toyoda, po raz kolejny podkreśla, że forsowanie pełnego przejścia na samochody elektryczne może mieć poważne konsekwencje dla branży motoryzacyjnej i środowiska.

Akio ToyodaAkio Toyoda
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Toyoda twierdzi, że samochody elektryczne są wciąż bardziej szkodliwe dla środowiska niż hybrydy, zwłaszcza w krajach korzystających z energii pochodzącej z paliw kopalnych. Toyota sprzedała około 27 milionów hybryd od wprowadzenia pierwszego Priusa w 1997 roku. Według Toyody, te hybrydy mają taki sam wpływ na emisję CO₂ jak dziewięć milionów elektryków. Innymi słowy, jeden elektryk jest odpowiednikiem trzech hybryd pod względem emisji.

"Gdybyśmy wyprodukowali dziewięć milionów samochodów elektrycznych w Japonii, emisja dwutlenku węgla by wzrosła, a nie zmalała. Dzieje się tak, ponieważ Japonia polega na elektrowniach cieplnych" – powiedział Toyoda w rozmowie z Motor 1.

Mimo krytyki za opóźnienia w segmencie EV, Toyota pozostaje największym producentem samochodów na świecie piąty rok z rzędu. Firma kontynuuje inwestycje w technologie hybrydowe i wodorowe. Ostatnio wprowadziła hybrydową wersję modelu Aygo X oraz planuje współpracę z BMW nad seryjnym pojazdem wodorowym do 2028 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

Akio Toyoda przewiduje, że udział samochodów elektrycznych nie przekroczy 30 proc. rynku i podkreśla znaczenie hybryd oraz paliw syntetycznych. Mimo to Toyota stopniowo rozwija swoją ofertę elektryków. Niedawno zaprezentowano np. nową bZ4X.

Firma nie zapomina też o przyjemności z jazdy. Obecny CEO, Koji Sato, stwierdził: "Samochód nie jest samochodem, jeśli nie sprawia frajdy". W najbliższych latach oczekuje się powrotu modeli Supra, Celica i być może MR2.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km