Wheelsandmore MP4-12C Spider Stage II (2013)

Wheelsandmore MP4‑12C Spider Stage II (2013)

Wheelsandmore MP4-12C Spider Stage II (2013)
Olgierd Lachowski
26.05.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:26

Nieco ponad rok temu Wheelsandmore przygotowało program tuningowy do McLarena MP4-12C. W tym roku odświeżono zestawy zwiększające moc jednostki napędowej. Oto 700-konny MP4-12C wprost z Niemiec.

Na produkcję „małego samochodu sportowego” McLaren zdecydował się już dość dawno temu, ale przygotowanie dobrej konstrukcji trochę trwało. Z założenia MP4-12C miał być konkurentem dla Ferrari 458 Italii i to takim, który będzie lepszy od włoskiego wozu. A przynajmniej nie gorszy.

Brytyjczycy nie żałowali zaawansowanych technologii do projektowania i budowania nowego wozu. Jak na prawdziwy sportowy samochód przystało, McLaren MP4-12C korzysta ze wszystkich rozwiązań, które zwiększają jego szybkość.

Sercem McLarena jest widlasty 8-cylindrowy motor o objętości 3,8 l. Konstruktorzy zastosowali w nim bezpośredni wtrysk paliwa, ale w przeciwieństwie do inżynierów Ferrari zdecydowali się na zastosowanie doładowania. Dwie turbosprężarki zamontowane w układzie równoległym pozwalają rozwinąć MP4-12C moc 625 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy o wartości 600 Nm przy 3000-7000 obr./min.

Obraz

Parametry te dotyczą wersji produkowanej od 2012 roku oraz odmiany Spider. Jednak zaprezentowany na fotografiach MP4-12C Spider legitymuje się jeszcze lepszymi osiągami jednostki napędowej.

Po zainstalowaniu nowego oprogramowania sterującego V-ósemką oraz po zamontowaniu bardziej sportowego układu wydechowego moc maksymalna wzrosła do okrągłych 700 KM, a moment obrotowy podskoczył do 650 Nm.

Podobnie jak w przypadku swojego Lamborghini Aventadora, o osiągach drogowych małego McLarena tuner nie jest w stanie nic powiedzieć. Według informacji podawanych w katalogach fabryczny MP4-12C Spider potrzebuje tylko 3,10 s na przyspieszenie do 100 km/h i rozpędza się do 328 km/h.

Na zewnątrz stuningowany wóz nie różni się zbyt wiele od seryjnego. Różnicę robią koła 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu. Są one tylko o 0,5” węższe od felg zastosowanych w 792-konnym Lamborghini – mają więc 9,0” na kołach kierowanych i 12,0” na osi napędowej.

Obraz

McLaren został oklejony szarą folią przez Wheelsandmore, ale taką operację tuningową można zamówić równie dobrze w innym warsztacie.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 184,26 KM/l (seryjny – 164,52 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1474 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,11 kg/KM (seryjny – 2,36 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)