Szóstka – Hamann MP4-12C MemoR (2012) [Genewa 2012]

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Obraz
Olgierd Lachowski

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Najmniejsze modyfikacje wizualne do tej pory przeprowadziła firma Gemballa, a największe Mansory. Hamann jest gdzieś pośrodku. Z przodu MP4-12C ma całkiem ładny nowy zderzakospojler z inaczej ukształtowanymi wlotami powietrza. Interesująco wygląda też wlot powietrza na dachu – inna sprawa, że zachodzi on aż na szybę.

Obraz

Zdecydowanie gorzej do reszty samochodu pasują boczne fartuchy zintegrowane z nadwoziem. Z tyłu w okolicach dyfuzora jest kanciasta osłona. Na pokrywie silnika znalazło się miejsce dla spojlera. Auto ma koła z typowymi dla Hamanna wieloramiennymi felgami. Prawdopodobnie z przodu mają one 20”, a z tyłu 21” średnicy.

Obraz

Jedną z wytycznych, którymi kierowali się pracownicy firmy z Niemiec, było „wszczepienie istotnych cech aut Formuły 1”. Cokolwiek to znaczy, chyba nie do końca się udało, podobnie jak „estetyczno-funkcjonalne zaadaptowanie elementów z auta klasy GT3”.

Obraz

Hamann natomiast nic nie wspomina o modyfikacjach jednostki napędowej, zatem wiadomo, że pod maską tkwi seryjny 3,8-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, który rozwija moc 600 KM. Hamann MP4-12C MemoR przyspiesza do 100 km/h w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.

Obraz

Samochód został zaprezentowany na salonie w Genewie obok Hamanna SLS AMG Hawk Roadster i Hamanna Evoque’a.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6230/block

Źródło: WCFcarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów