Szóstka – Hamann MP4-12C MemoR (2012) [Genewa 2012]

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Obraz
Olgierd Lachowski

Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.

Najmniejsze modyfikacje wizualne do tej pory przeprowadziła firma Gemballa, a największe Mansory. Hamann jest gdzieś pośrodku. Z przodu MP4-12C ma całkiem ładny nowy zderzakospojler z inaczej ukształtowanymi wlotami powietrza. Interesująco wygląda też wlot powietrza na dachu – inna sprawa, że zachodzi on aż na szybę.

Obraz

Zdecydowanie gorzej do reszty samochodu pasują boczne fartuchy zintegrowane z nadwoziem. Z tyłu w okolicach dyfuzora jest kanciasta osłona. Na pokrywie silnika znalazło się miejsce dla spojlera. Auto ma koła z typowymi dla Hamanna wieloramiennymi felgami. Prawdopodobnie z przodu mają one 20”, a z tyłu 21” średnicy.

Obraz

Jedną z wytycznych, którymi kierowali się pracownicy firmy z Niemiec, było „wszczepienie istotnych cech aut Formuły 1”. Cokolwiek to znaczy, chyba nie do końca się udało, podobnie jak „estetyczno-funkcjonalne zaadaptowanie elementów z auta klasy GT3”.

Obraz

Hamann natomiast nic nie wspomina o modyfikacjach jednostki napędowej, zatem wiadomo, że pod maską tkwi seryjny 3,8-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, który rozwija moc 600 KM. Hamann MP4-12C MemoR przyspiesza do 100 km/h w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.

Obraz

Samochód został zaprezentowany na salonie w Genewie obok Hamanna SLS AMG Hawk Roadster i Hamanna Evoque’a.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6230/block

Źródło: WCFcarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł