Znowu to samo… - Mansory MP4‑12C (2012) [aktualizacja]
Mansory przymierza się do przeróbki kolejnego supersamochodu. Wygląda na to, że pod względem wizualnym znowu będzie to porażka. Pod nóż pójdzie McLaren MP4-12C.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:21
Mieszkańcy Bliskiego Wschodu niekoniecznie należą do osób mających dobry gust. To właśnie oni najczęściej kupują paskudnie poprzerabiane samochody. Do firm, które korzystają z grubych portfeli szejków, należy na przykład Gemballa, ale i Mansory. To ostatnie przedsiębiorstwo zostało założone przez Niemca pochodzącego właśnie z Zatoki Perskiej. Łatwo więc wytłumaczyć prezencję większości pojazdów opuszczających warsztat firmy Mansory.
Do grupy poszkodowanych wkrótce dołączy najnowsze dziecko ekipy McLaren. Chodzi oczywiście o model MP4-12C. Auto otrzyma nowe szersze błotniki (mają być szersze łącznie o 60 mm), inny przedni zderzakospojler z dodatkowymi diodami LED (tak jakby seryjny wóz ich nie miał), z boku pojawią się dodatkowe wloty powietrza, a z tyłu oprócz otworów wentylacyjnych Mansory zamierza dodać spojler. McLaren otrzyma też koła z 20-calowymi felgami z przodu i 21-calowymi na tylnej osi.
Znacznie lepiej niż modyfikacje optyczne prezentuje się tuning mechaniczny. Co prawda brytyjskiemu coupé nie można zarzucić braku mocy, ale jak głosi przysłowie: od przybytku głowa nie boli. Fabryczny wóz jest wyposażony w 3,8-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, dzięki czemu rozwija aż 600 KM mocy przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 3000-6500 obr./min.
Napęd jest realizowany przez tylne koła, a moc do nich dociera przez 7-biegową zautomatyzowaną skrzynię o dwóch sprzęgłach. Seryjny MP4-12C osiąga prędkość 330 km/h, a setka na liczniku wyświetla się już po 3,30 s.
Mansory opracowało pakiet wzmacniający, w którym mieści się wymiana układu wydechowego na jeszcze lżejszy i jeszcze bardziej sportowy, wymiana filtrów powietrza i modyfikacja oprogramowania ECU. Rezultatem zabiegów ulepszających ma być wzrost mocy do 670 KM, a momentu obrotowego do 675 Nm. Większa moc ma mieć odzwierciedlenie w wynoszącej 353 km/h prędkości maksymalnej.
Premiera nastąpi na targach samochodowych w szwajcarskiej Genewie już wkrótce – na razie zamiast zdjęć dostępne są wizualizacje. Temat będzie aktualizowany.
[aktualizacja 7 marca 2012]
Tuner pokazał swoje dzieło na salonie samochodowym w Genewie. Żywy wóz odpowiada wizualizacjom.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M838T
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 670 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 176,36 KM/l (seryjny – 157,94 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 675 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1434 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,14 kg/KM (seryjny – 2,39 kg/KM)
- Długość: 4507 mm
- Szerokość: 1908 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 353 km/hblock position=\inside6258/block
Źródło: carscoop