Prędkość – DMC MP4‑12C Velocita (2013) [Genewa 2013]
Lubujące się w modyfikowaniu drogich sportowych samochodów DMC na salon samochodowy w Genewie zabiera McLarena MP4-12C w wersji Velocita. Czyżby to auto osiągało wyższą prędkość maksymalną niż seryjny McLaren?
05.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16
Lubujące się w modyfikowaniu drogich sportowych samochodów DMC na salon samochodowy w Genewie zabiera McLarena MP4-12C w wersji Velocita. Czyżby to auto osiągało wyższą prędkość maksymalną niż seryjny McLaren?
Niestety, ten wóz nie jest szybszy od innych MP4-12C, a być może jest nawet wolniejszy. Dlaczego wolniejszy? Maszyna dostała pakiet stylistyczny o nazwie Velocita. Na ten zestaw składają się pokaźnych rozmiarów przedni splitter, wstawki w przednie wloty powietrza, listwy (skrzydełka) zamontowane pod progami, tylny dyfuzor oraz skrzydło na pokrywie silnika.
Jeśli ten pakiet nie został przebadany w tunelu aerodynamicznym, albo chociaż nie jest zaprojektowany przy użyciu symulacji CFD, to może się okazać, że wszystkie te spojlery bardziej przeszkadzają, niż pomagają w osiąganiu wysokich prędkości.
Inna sprawa, że wykonane z włókien węglowych części wyglądają (jako pojedyncze) bardzo dobrze, a pakiet jako całość przywodzi na myśl wyścigowego McLarena MP4-12C GT3.
W skład zestawu Velocita wchodzą także koła z 21-calowymi felgami o niezwykle lekkim designie oraz jeszcze bardziej sportowy układ wylotowy. Jego zadaniem jest nie tyle podnoszenie mocy, co informowanie wszystkich dookoła, że zbliża się McLaren.
Również kabina pasażerska nie oparła się zmianom. Pojawiło się w niej więcej kompozytów węglowych oraz Alcantary. Do tego możliwe jest też obudowanie włóknem węglowym silnika.
Podkręcony przez DMC McLaren MP4-12C mechanicznie nie różni się niczym od fabrycznego samochodu. Oznacza to, że jest wyposażony w 3,8-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami. W zależności od roku produkcji jednostka napędowa wytwarza moc 600 lub 625 KM, co z kolei przekłada się na prędkość maksymalną oscylującą wokół 330 km/h.
Pakiet Velocita firmy DMC nie jest tani. Produkcja i montaż wszystkich części z włókien węglowych kosztuje aż 46 110 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M838
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 600 lub 625 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l lub 164,52 KM/l
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne: 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna:≈ 1434 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM lub 2,29 kg/KM
- Długość: 4509 mm
- Szerokość: 1909 mm
- Wysokość: 1199 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm
Źródło: Carscoop