Model pośredni – Wheelsandmore 458 Spider Black Stage II (2013)

W zeszłym roku na łamach Autokultu przedstawialiśmy Wam Ferrari 458 Spider z podkręconym przez Wheelsandmore silnikiem do 656 KM. Dziś kolej na wersję pośrednią – znajdującą się między seryjnym a właśnie ponad 650-konnym wozem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Nieważne, czy jest się posiadaczem wersji coupé, czy roadster, bo wszystkie przeróbki oferowane przez firmę tuningową z Niemiec pasują do obu odmian nadwoziowych.

Do Ferrari 458 Wheelsandmore ma przygotowany szeroki pakiet ulepszeń stylistycznych. Niestety, w prezentowanym samochodzie właściciel nie pozwolił na przeróbki optyczne. W pakiecie stylistycznym znajdują się między innymi oprawy lusterek, maskownice tylnych bocznych okienek (tylko do 458 Italii), maskownice otworów w tylnym zderzaku i 12 różnych elementów, które można zamontować w kabinie. Wszystkie wymienione przeze mnie części zrobione są z włókien węglowych.

Obraz

Choć materiał ten jest wyjątkowo wytrzymały i lekki, prawie wszystkie wykonane z niego detale opracowane przez Niemców odgrywają rolę estetyczną. Wyjątkiem jest tylny dyfuzor (którego kształt jest identyczny z oryginalnym) oraz airbox – oba należą do zestawu stylistycznego, ale można oczywiście zamówić je oddzielnie. Nieco inaczej ukształtowany niż fabryczny airbox w połączeniu ze sportowym filtrem powietrza sprawia, że moc silnika rośnie o około 20 KM.

Kolejne dodatkowe konie mechaniczne wyczarowywane są z nowej elektroniki sterującej silnikiem i bardziej sportowego układu wydechowego. Tuner podkreśla, że układ wylotowy jest odizolowany od reszty samochodu matami zatrzymującymi ciepło (czyżby obawiano się, że Ferrari stanie w ogniu?).

Obraz

Wszystkie modyfikacje wokół silnika podnoszą jego moc o 51 KM, a moment obrotowy o 76 Nm. Jeśli dodamy te wartości do 570 KM mocy maksymalnej oraz 540 Nm momentu obrotowego rozwijanych przez fabryczne serce Ferrari, to otrzymamy 621 KM i 616 Nm. Wszystko to z widlastej 8-cylindrowej jednostki napędowej o płaskim wale korbowym. Objętość skokowa motoru wynosi 4,5 l, a do każdego cylindra paliwo jest dostarczane przez bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik Ferrari 458 nie ma żadnego doładowania.

Ekipa Wheelsandmore uważa, że przygotowane przez nich włoskie auto osiągnie prędkość 330 km/h, jednak nie są w stanie ocenić czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h. Seryjna maszyna potrzebuje na ten manewr 3,40 s.

Obraz

Czarny włoski rumak ma zainstalowane regulowane zawieszenie z funkcją unoszenia przedniej osi samochodu o 40 mm. Wszystko dzieje się po naciśnięciu przycisku w kabinie pasażerskiej.

Nowe zawieszenie jest ukryte za nowymi kołami. W przypadku Wheelsandmore nie mogło być inaczej – auto porusza się na felgach 6Sporz[sup]2[/sup]. Zarówno z przodu, jak i z tyłu obręcze mają średnicę 21”. Przednie koła są szerokie na 9,0”, a tylne aż na 12,5”.

Obraz

Tuning widocznego na zdjęciach wozu kosztował 28 820 euro. Jest to cena netto, ale obejmuje również opony.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 621 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Hankook
  • Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1590 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,79 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów