Model pośredni – Wheelsandmore 458 Spider Black Stage II (2013)

Model pośredni – Wheelsandmore 458 Spider Black Stage II (2013)

Model pośredni – Wheelsandmore 458 Spider Black Stage II (2013)
Olgierd Lachowski
04.02.2013 16:30, aktualizacja: 13.10.2022 14:03

W zeszłym roku na łamach Autokultu przedstawialiśmy Wam Ferrari 458 Spider z podkręconym przez Wheelsandmore silnikiem do 656 KM. Dziś kolej na wersję pośrednią – znajdującą się między seryjnym a właśnie ponad 650-konnym wozem.

Nieważne, czy jest się posiadaczem wersji coupé, czy roadster, bo wszystkie przeróbki oferowane przez firmę tuningową z Niemiec pasują do obu odmian nadwoziowych.

Do Ferrari 458 Wheelsandmore ma przygotowany szeroki pakiet ulepszeń stylistycznych. Niestety, w prezentowanym samochodzie właściciel nie pozwolił na przeróbki optyczne. W pakiecie stylistycznym znajdują się między innymi oprawy lusterek, maskownice tylnych bocznych okienek (tylko do 458 Italii), maskownice otworów w tylnym zderzaku i 12 różnych elementów, które można zamontować w kabinie. Wszystkie wymienione przeze mnie części zrobione są z włókien węglowych.

Obraz

Choć materiał ten jest wyjątkowo wytrzymały i lekki, prawie wszystkie wykonane z niego detale opracowane przez Niemców odgrywają rolę estetyczną. Wyjątkiem jest tylny dyfuzor (którego kształt jest identyczny z oryginalnym) oraz airbox – oba należą do zestawu stylistycznego, ale można oczywiście zamówić je oddzielnie. Nieco inaczej ukształtowany niż fabryczny airbox w połączeniu ze sportowym filtrem powietrza sprawia, że moc silnika rośnie o około 20 KM.

Kolejne dodatkowe konie mechaniczne wyczarowywane są z nowej elektroniki sterującej silnikiem i bardziej sportowego układu wydechowego. Tuner podkreśla, że układ wylotowy jest odizolowany od reszty samochodu matami zatrzymującymi ciepło (czyżby obawiano się, że Ferrari stanie w ogniu?).

Obraz

Wszystkie modyfikacje wokół silnika podnoszą jego moc o 51 KM, a moment obrotowy o 76 Nm. Jeśli dodamy te wartości do 570 KM mocy maksymalnej oraz 540 Nm momentu obrotowego rozwijanych przez fabryczne serce Ferrari, to otrzymamy 621 KM i 616 Nm. Wszystko to z widlastej 8-cylindrowej jednostki napędowej o płaskim wale korbowym. Objętość skokowa motoru wynosi 4,5 l, a do każdego cylindra paliwo jest dostarczane przez bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik Ferrari 458 nie ma żadnego doładowania.

Ekipa Wheelsandmore uważa, że przygotowane przez nich włoskie auto osiągnie prędkość 330 km/h, jednak nie są w stanie ocenić czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h. Seryjna maszyna potrzebuje na ten manewr 3,40 s.

Obraz

Czarny włoski rumak ma zainstalowane regulowane zawieszenie z funkcją unoszenia przedniej osi samochodu o 40 mm. Wszystko dzieje się po naciśnięciu przycisku w kabinie pasażerskiej.

Nowe zawieszenie jest ukryte za nowymi kołami. W przypadku Wheelsandmore nie mogło być inaczej – auto porusza się na felgach 6Sporz[sup]2[/sup]. Zarówno z przodu, jak i z tyłu obręcze mają średnicę 21”. Przednie koła są szerokie na 9,0”, a tylne aż na 12,5”.

Obraz

Tuning widocznego na zdjęciach wozu kosztował 28 820 euro. Jest to cena netto, ale obejmuje również opony.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 621 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Hankook
  • Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1590 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,79 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)