Model pośredni – Wheelsandmore 458 Spider Black Stage II (2013)
W zeszłym roku na łamach Autokultu przedstawialiśmy Wam Ferrari 458 Spider z podkręconym przez Wheelsandmore silnikiem do 656 KM. Dziś kolej na wersję pośrednią – znajdującą się między seryjnym a właśnie ponad 650-konnym wozem.
04.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:03
Nieważne, czy jest się posiadaczem wersji coupé, czy roadster, bo wszystkie przeróbki oferowane przez firmę tuningową z Niemiec pasują do obu odmian nadwoziowych.
Do Ferrari 458 Wheelsandmore ma przygotowany szeroki pakiet ulepszeń stylistycznych. Niestety, w prezentowanym samochodzie właściciel nie pozwolił na przeróbki optyczne. W pakiecie stylistycznym znajdują się między innymi oprawy lusterek, maskownice tylnych bocznych okienek (tylko do 458 Italii), maskownice otworów w tylnym zderzaku i 12 różnych elementów, które można zamontować w kabinie. Wszystkie wymienione przeze mnie części zrobione są z włókien węglowych.
Choć materiał ten jest wyjątkowo wytrzymały i lekki, prawie wszystkie wykonane z niego detale opracowane przez Niemców odgrywają rolę estetyczną. Wyjątkiem jest tylny dyfuzor (którego kształt jest identyczny z oryginalnym) oraz airbox – oba należą do zestawu stylistycznego, ale można oczywiście zamówić je oddzielnie. Nieco inaczej ukształtowany niż fabryczny airbox w połączeniu ze sportowym filtrem powietrza sprawia, że moc silnika rośnie o około 20 KM.
Kolejne dodatkowe konie mechaniczne wyczarowywane są z nowej elektroniki sterującej silnikiem i bardziej sportowego układu wydechowego. Tuner podkreśla, że układ wylotowy jest odizolowany od reszty samochodu matami zatrzymującymi ciepło (czyżby obawiano się, że Ferrari stanie w ogniu?).
Wszystkie modyfikacje wokół silnika podnoszą jego moc o 51 KM, a moment obrotowy o 76 Nm. Jeśli dodamy te wartości do 570 KM mocy maksymalnej oraz 540 Nm momentu obrotowego rozwijanych przez fabryczne serce Ferrari, to otrzymamy 621 KM i 616 Nm. Wszystko to z widlastej 8-cylindrowej jednostki napędowej o płaskim wale korbowym. Objętość skokowa motoru wynosi 4,5 l, a do każdego cylindra paliwo jest dostarczane przez bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik Ferrari 458 nie ma żadnego doładowania.
Ekipa Wheelsandmore uważa, że przygotowane przez nich włoskie auto osiągnie prędkość 330 km/h, jednak nie są w stanie ocenić czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h. Seryjna maszyna potrzebuje na ten manewr 3,40 s.
Czarny włoski rumak ma zainstalowane regulowane zawieszenie z funkcją unoszenia przedniej osi samochodu o 40 mm. Wszystko dzieje się po naciśnięciu przycisku w kabinie pasażerskiej.
Nowe zawieszenie jest ukryte za nowymi kołami. W przypadku Wheelsandmore nie mogło być inaczej – auto porusza się na felgach 6Sporz[sup]2[/sup]. Zarówno z przodu, jak i z tyłu obręcze mają średnicę 21”. Przednie koła są szerokie na 9,0”, a tylne aż na 12,5”.
Tuning widocznego na zdjęciach wozu kosztował 28 820 euro. Jest to cena netto, ale obejmuje również opony.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 621 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 255/30 R 21 Hankook
- Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1590 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,79 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 330 km/h
Źródło: autoblog