Wojna domowa – Hennessey MP4-12C HPE800 Twin Turbo Concept (2012)

Jeśli amerykański Hennessey zrobi, co zapowiada, to McLaren chyba będzie miał problem, gdy już zbuduje następcę legendarnego F1. 800 KM mocy w MP4-12C może stanowić realne zagrożenie dla przyszłego supersamochodu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeśli amerykański Hennessey zrobi, co zapowiada, to McLaren chyba będzie miał problem, gdy już zbuduje następcę legendarnego F1. 800 KM mocy w MP4-12C może stanowić realne zagrożenie dla przyszłego supersamochodu.

Na razie na sukcesora F1 i HPE800 musimy jeszcze poczekać, ale na pewno swój plan łatwiej będzie zrealizować amerykańskiej firmie tuningowej. Co planuje Hennessey Performance?

Właściciel firmy z Teksasu powiedział, że MP4-12C zrobił na nim ogromne wrażenie podczas festiwalu prędkości w Goodwood i że jego zdaniem z tej maszyny da się wycisnąć jeszcze więcej. Cel, jaki postawił sobie tuner, jest bardzo ambitny, ponieważ Hennessey chce ulepszyć brytyjski wóz z każdej możliwej strony.

Nadwozie zostanie odmienione za pomocą pakietu dodatków wykonanych z włókna węglowego. Z przodu znajdzie się miejsce dla nowego zderzaka ze splitterem i otworami wentylacyjnymi po bokach (te ostatnie przywodzą na myśl wyścigowego McLaren MP4-12C GT3). Z boku styliści wstawią listwy pod progi i zamontują nowe skrzela przy wlotach powietrza do chłodnic. Z kolei z tyłu pojawi się listwa na pokrywie silnika. Większa jej część będzie się poruszała razem z tylnym spojlerem. Będzie też wielki dyfuzor pod tylnym zderzakiem.

Mechanicy wymienią również koła na nowe, jednoczęściowe felgi z oponami Michelin Pilot Super Sport. Na razie ich rozmiar jest nieznany. Bez zmian pozostanie zawieszenie i układ hamulcowy, a więc nadal będzie pewien problem z dozowaniem siły hamowania w tym wozie.

Wnętrze zostanie ozdobione skórą, włóknem węglowym i Alcantarą[sup]®[/sup]. W sumie nie wiem, co tam można zmienić, bo kabina wygląda naprawdę imponująco.

Wisienką na torcie, a może raczej wielkim tortem na imprezie, ma być mocno podkręcony silnik. Wyjeżdżając z fabryki, McLaren ma 600-konną jednostkę napędową o objętości skokowej 3,8 l, która taką moc osiąga dzięki dwóm turbosprężarkom.

Jednostce napędowej po tuningu nadal będą pomagały „turbiny”, ale będą to większe, wyposażone w łożyska kulkowe (lepiej chronią przed zatarciem) turbosprężarki. Razem z nowymi urządzeniami Hennessey założy nowe zawory blow-off i wastegate.

Obraz

Do tego mechanicy planują usprawnić cały system dolotu powietrza do silnika i poprawić chłodzenie powietrza, które przeszło przez turbosprężarki. W wyniku modyfikacji motoru mocniej będzie obciążona skrzynia biegów oraz jej sprzęgła. W tej pierwszej inżynierowie poprawią chłodzenie, a te drugie wzmocnią.

Żeby dało się wydusić z jednostki silnikowej jak najwięcej, potrzebny będzie jeszcze nowy układ zasilający ją w paliwo i zmodyfikowana elektronika.

W efekcie silnik rozwinie 800 HP, czyli 811 naszych koni mechanicznych. O osiągach samochodu można na razie tylko spekulować, ale myślę, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h w równe 3 s jest całkiem realne. A prędkość maksymalna? Jeśli przełożenia skrzyni biegów na to pozwolą, to sądzę, że rozwinięcie 370 km/h nie powinno być problemem.

Jak będzie naprawdę, okaże się pewnie w ciągu kilku miesięcy. Na razie możemy podziwiać wizualizacje tego bolidu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 811 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 213,48 KM/l (seryjny – 157,94 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa Graziano
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,79 kg/KM (seryjny – 2,39 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mmblock position=\inside6512/block

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów