Nie taki diabeł straszny – Gemballa MP4-12C Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Nie taki diabeł straszny – tak można napisać o pakiecie firmy Gemballa przygotowanym do McLarena MP4-12C. Dlaczego?

Obraz
Olgierd Lachowski

Po dwóch ostatnich dużych projektach firmy z Leonberg – Mistrale i Tornado, można było spodziewać się równie paskudnego McLarena MP4-12C. Tymczasem zestaw zwany Aerokit nie prezentuje się wcale tak źle, a na tle wozu Mansory wręcz bardzo dobrze.

Obraz

Aerokit składa się z przedniego zderzakospojlera z inaczej zamodelowanymi wlotami powietrza, fartuchów przymocowanych do progów oraz nowego tylnego zderzaka. Według szefa Gemballi – Andreasa Schwarza – auto nie tylko wygląda lepiej, ale też jest stabilniejsze od fabrycznego wozu podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Wóz Gemballi porusza się na nowych kołach z 20-calowymi felgami z przodu i 21-calowymi z tyłu.

W kabinie różnice w stosunku do oryginalnego MP4-12C są niewielkie. Siedzenia pokryto innym gatunkiem skóry o białej bardziej, a na kierownicy znalazło się logo tunera.

Obraz

Oprócz modyfikacji karoserii i drobnych poprawek wnętrza tuner z Niemiec nie dokonał żadnych zmian, zatem kierowca ma nadal pod prawdą nogą do dyspozycji moc 600 KM. Jest ona wytwarzana w 3,8-litrowym silniku V8, zainstalowanym centralnie. Jednostce napędowej pomagają dwie turbosprężarki. Z silnika moc trafia do 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, a z niej tylko na tylne koła.

Tak samo jak fabryczny McLaren, tak i auto Gemballi do 100 km/h przyspiesza w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.

Obraz

Na salonie samochodowym w Genewie bolid konkuruje z McLarenami opracowanymi przez Mansory i FAB Design.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6245/block

Źródło: WCF (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów