Tylko optyka – Gemballa MP4‑12C Spider (2013)

Chyba najsłynniejszy tuner Porsche przez lata przyzwyczaił nas, że zwiększa drastycznie moc silników przerabianych przez siebie samochodów. Są jednak wyjątki, jak ten McLaren MP4-12C Spider, który otrzymał tylko pakiet stylistyczny.

Tylko optyka – Gemballa MP4-12C Spider (2013)
Olgierd Lachowski

23.02.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:15

Chyba najsłynniejszy tuner Porsche przez lata przyzwyczaił nas, że zwiększa drastycznie moc silników przerabianych przez siebie samochodów. Są jednak wyjątki, jak ten McLaren MP4-12C Spider, który otrzymał tylko pakiet stylistyczny.

Gemballa to przede wszystkim tuner Porsche, ale nie tylko. W swojej historii firma z Leonberg modyfikowała Lamborghini Diablo, Mercedesy i BMW z lat 80., czy choćby Ferrari. W przypadku wozów tych marek zazwyczaj przeróbki ograniczały się do zmian wizualnych – wyjątkiem było 950-konne Diablo z dwiema turbosprężarkami.

Jeszcze przed śmiercią Uwego Gemballi firma zaliczyła poważny dół finansowy, ale została wykupiona przez inwestora i działa dalej. Wydaje się jednak, że tuner ma mniej zleceń niż kiedyś i mniej pomysłów na modyfikacje. Ostatnio poza działalnością związaną z Porsche ekipa z Niemiec zainteresowała się McLarenem. Chodzi tylko o jeden model tej firmy – MP4-12C.

W zeszłym roku na salonie samochodowym w Genewie Gemballa przedstawiła pakiet stylistyczny do supersportowego wozu z Wysp Brytyjskich. W tym roku, również w Genewie, pojawi się auto w wersji spider z takim samym zestawem optycznym. Kit składa się z kilku elementów, wśród których najbardziej rzuca się w oczy przedni zderzakospojler z otworami wentylacyjnymi przypominającymi kocie oczy. Poza tym są jeszcze nakładki na progi i nakładka na tylny zderzak.

McLaren otrzymał koła z 20-calowymi felgami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Opony Michelin mają rozmiar 245/30 na kolach kierowanych i 305/25 na osi napędowej. W kabinie pasażerskiej zagościła najwyższej jakości skóra i detale z kompozytów węglowych.

Obraz

MP4-12C ma zamontowany świetny widlasty silnik o 8 cylindrach. Te 8 garów ma łącznie objętość skokową 3,8 l. Ponadto McLaren swoją jednostkę napędową wyposażył w standardowe dla nowoczesnych motorów oprzyrządowanie w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa i dwóch turbosprężarek.

W tym wozie silnik ma moc 625 KM i maksymalny moment obrotowy 602 Nm. Są to standardowe osiągi motoru, mimo zastosowania przez Gemballę bardziej sportowego układu wydechowego. Auto do setki rozpędza się prawdopodobnie w około 3,10 s, a jego prędkość maksymalna to 333 km/h (dane katalogowe).

Wszystkie zmiany proponowane przez tunera nie są tanie, bo kosztują ponad 47 000 euro. Najwyraźniej jednak Gemballa wychodzi z założenia, że jeśli kogoś stać na McLarena, to stać go i na tak drogie dodatki wizualne.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,52 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 602 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Michelin Pilot Sport Cup
  • Opony tylne: 305/25 R 21 Michelin Pilot Sport Cup

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1475 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,36 kg/KM
  • Długość: 4509 mm
  • Szerokość: 1909 mm
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)