Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy?

Prezentujemy pięć modeli kilkuletnich SUV-ów klasy premium, które są na rynku wtórnym najpopularniejsze i najchętniej kupowane. Jako nowe kosztowały 200 tys. zł i więcej. Obecnie można kupić je cztery czy pięć razy taniej. Który z nich jest najlepszy? Którego polecamy osobom o konkretnych wymaganiach?

Ten artykuł ma 5 stron:

Audi Q7 [2005–2015]

  • Ceny rynkowe: 40 000 – 200 000 zł
  • Ceny Audi Q7 3.0 TDI z rocznika 2010: 80 000 – 120 000 zł
  • Samochód dla: osób szukających wygody i przestronności w luksusowo-terenowym wydaniu

Audi zaprezentowało swój model najpóźniej w całym koncernie Volkswagena. Trzy lata wcześniej na rynku pojawiły się już Volkswagen Touareg oraz jego sportowy krewniak Porsche Cayenne. Audi jest więc konstrukcją najnowszą, ale i produkowaną najdłużej. Świetnie przyjął się zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie.

Q7 to przede wszystkim ogromny, wygodny pojazd do przemierzania długich dystansów, mogący z powodzeniem pełnić funkcję rodzinnego minivana. To jeden z największych pojazdów w swojej klasie, dostępnych na rynku europejskim. Ma ponad 5 metrów długości. Rozmiary, które sprawiają kłopoty w mieście generują dużą przestrzeń, również w bagażniku o pojemności 775 litrów. Tak jak miejsca w kabinie, również i wyposażenia nie powinno wam brakować.

Kupując ten model szybko zauważycie, że znaczną większość ofert stanowią wersje wysokoprężne – rozsądne na Starym Kontynencie. Najpopularniejszym motorem jest 3.0 TDI o mocy 204, 233, 240 lub 245 KM. To w miarę dobra jednostka, ale wymagająca starannej opieki serwisowej i uwagi. Jej głównymi bolączkami są rozciąganie łańcucha rozrządu i awarie klap sterujących długością kanałów dolotowych. Mimo iż naprawy mogą sięgać kilku tysięcy złotych, to właśnie ten motor polecamy.

Pod względem trwałości zawieszenia, Audi Q7 jest jak typowe… Audi. Aluminiowe wahacze niespecjalnie znoszą nasze drogi, a skomplikowana konstrukcja pociąga za sobą spore wydatki. O wymianie samych sworzni czy tulei raczej nie ma co myśleć. Kosztowne w naprawach jest też zawieszenie pneumatyczne (opcja), choć w praktyce okazuje się, że niewiele droższe niż standardowe w autach tej klasy.

Trwały i bardzo skuteczny jest napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym, ale automatyczne skrzynie biegów sprawiają czasami kłopoty. Nie ma co liczyć na manualne – teoretycznie istnieją, w praktyce nikt ich nie kupował. Nadwozie nie rdzewieje, a niektóre jego elementy (maska, błotniki, tylna klapa) są wykonane z aluminium, więc nie wszystko da się sprawdzić czujnikiem lakieru.

Zobacz również: VW Golf Variant - TCO samochodu rodzinnego

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używana Honda Jazz II – awarie i problemy Seat Leon II [awarie i problemy] Z drugiej ręki: Mercedes CLK WP Pomaga: crossover na kiepskie drogi. Do wydania 40 tys. zł na 5-letnie auto Citroën C5 II [awarie i problemy] Toyota Auris [awarie i problemy] WP Pomaga: maluch do miasta za 5000 zł. Nie tak łatwo kupić Kupno samochodu używanego [kompendium wiedzy] Z drugiej ręki: Mitsubishi 3000GT Volkswagen Polo 6N [awarie i problemy] Duże silniki w dużych autach: benzyna czy diesel? [cz. 3] Samochód z silnikiem 1.8 TSI/TFSI to ryzykowny wybór. Jednak nie każda jego wersja

Popularne w tym tygodniu:

Saab 9-2X – amerykańskie "saabaru", to ciekawy pomysł na unikatowe auto 7 tanich kabrioletów, które nie są Mazdą MX-5. Każdy znajdzie coś dla siebie Używany Mitsubishi Colt VI w pigułce - zamiast dużo droższej Hondy Jazz Używany Smart Forfour I w pigułce - tanie auto, dla odważnych