2013 Hyundai Santa Fe - europejska premiera w wirtualnym świecie
W kwietniu na salonie samochodowym w Nowym Jorku Hyundai zaprezentował nową odsłonę modelu Santa Fe przeznaczoną na rynek USA. Producent udostępnił właśnie pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego modelu Santa Fe przeznaczonego na rynek europejski.
27.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:20
W kwietniu na salonie samochodowym w Nowym Jorku Hyundai zaprezentował nową odsłonę modelu Santa Fe przeznaczoną na rynek USA. Producent udostępnił właśnie pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego modelu Santa Fe przeznaczonego na rynek europejski.
Jak mogliśmy się spodziewać - większych zmian w stosunku do wersji amerykańskiej nie widać. Przeznaczony dla Europejczyków model jest bliźniakiem amerykańskiego Santa Fe Sport. Amerykanie będą mieli bowiem do wyboru także nieco dłuższą, 7-osobową wersję LWB (4905 mm), której w Europie Hyundai nie przewidział. Jednak 7 Europejczyków powinno bez problemu zmieścić się w nadwoziu mierzącym standardowe 4690 mm. W zależności od wyboru klienta pojazd będzie miał 5 lub 7 miejsc.
Nowy Hyundai Santa Fe pojawi się na europejskich rynkach w opcji z napędem na przednią oś albo obie. Początkowo dostępna ma być jedynie 2,2-litrowa, turbodoładowana jednostka wysokoprężna generująca 197 KM i 421 Nm momentu obrotowego. Napęd będzie przekazywany na koła przez 6-biegową skrzynię manualną lub automatyczną. Średnie zużycie oleju napędowego w zależności od wybranych opcji oszacowano na około 5,9-6,1 l/100 km.
Hyundai pragnie, aby nowy Santa Fe był rozpoznawany jako model klasy średniej-wyższej, w czym ma pomóc bogate wyposażenie standardowe: 18-calowe felgi aluminiowe, tylne czujniki parkowania, światła do jazdy dziennej, samopoziomujące się zawieszenie (dla wersji 7-osobowej), klimatyzacja, Bluetooth z systemem rozpoznawania mowy, system ESP i Hill Start Assist oraz 7 poduszek powietrznych. W bogatszych wersjach wyposażenia gadżetów rzecz jasna przybywa.
Nowy Hyundai Santa Fe będzie miał europejską premierę podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu.
Źródło: Carscoop