1997 Mini ACV30 [zapomniane koncepty]
Klasyczne Mini to pojazd kultowy. Ten niewielki samochód zyskał ogromną popularność i w nieznacznie zmienionej formie był produkowany przez 41 lat. W 2001 roku BMW wprowadziło na rynek nowoczesną interpretację tego modelu - MINI. Jednak wcześniej (w 1997 roku) zaprezentowano koncept ACV30, który był pewnego rodzaju pomostem pomiędzy starym a nowym Mini.
02.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:49
Klasyczne Mini to pojazd kultowy. Ten niewielki samochód zyskał ogromną popularność i w nieznacznie zmienionej formie był produkowany przez 41 lat. W 2001 roku BMW wprowadziło na rynek nowoczesną interpretację tego modelu - MINI. Jednak wcześniej (w 1997 roku) zaprezentowano koncept ACV30, który był pewnego rodzaju pomostem pomiędzy starym a nowym Mini.
Warto wspomnieć, że pojazdy Mini Cooper S trzykrotnie zwyciężały w Rajdzie Monte Carlo w latach 1964, 1965 i 1967. I właśnie z okazji 30. rocznicy ostatniego zwycięstwa Mini w rajdzie Monte Carlo zaprezentowano koncepcyjny model ACV30 - Anniversary Concept Vehicle.
Pod względem stylistycznym projektanci zdecydowali się w dużym stopniu nawiązać do klasycznej bryły oryginalnego Mini. Pojazd był jednak trochę większy, a w jego sylwetce można zauważyć więcej zaokrągleń. Uwagę zwracają biały dach, białe pasy na masce oraz napompowane nadkola.
Co ciekawe, konstrukcja konceptu ACV30 bazowała na płycie podłogowej MG F, a więc silnik umiejscowiono centralnie, a napęd trafiał na tylną oś. Sercem prezentowanego prototypu była jednostka napędowa zapożyczona z modelu MG F - 1,8-litrowy, 4-cylindrowy silnik generujący około 145 KM.
Umiejscowiony centralnie motor skutkował tym, że w środku znalazło się miejsce jedynie dla dwóch sportowych foteli. Samo wnętrze nie sprawia natomiast wrażenia zbyt komfortowego - w końcu było wzorowane na kabinach samochodów rajdowych, a więc spartańskie warunki są tu uzasadnione.
Mini ACV 30 Concept Car
Źródło: Diseno Art • Autoexpress