1993 Jeep Ecco [zapomniane koncepty]

W 1993 roku Jeep zdecydował się na dość odważne posunięcie i zaprezentował przyjazny dla środowiska pojazd o nazwie Ecco. Jak wtedy rozumiano pojęcie "ekologiczny samochód"?

1993 Jeep Ecco [zapomniane koncepty]1993 Jeep Ecco
Arkadiusz Gabrysiak
SKOMENTUJ

W 1993 roku Jeep zdecydował się na dość odważne posunięcie i zaprezentował przyjazny dla środowiska pojazd o nazwie Ecco. Jak wtedy rozumiano pojęcie "ekologiczny samochód"?

Otóż nie miało ono nic wspólnego z napędem hybrydowym. Konstruktorzy i projektanci Jeepa skupili się na materiałach. Prototyp Ecco wykonano z materiałów, które można było łatwo poddać recyklingowi - aluminium oraz tworzyw sztucznych. Co więcej, pojazd skonstruowano w taki sposób, aby jego demontaż po zakończonym cyklu życia produktu był możliwie najłatwiejszy.

Zachowano kluczowe cechy, jakimi powinien się charakteryzować Jeep. Samochód miał duży prześwit, a koła umieszczono w narożnikach podwozia, dzięki czemu bardziej strome podjazdy nie były mu straszne. Atutem był oczywiście stały napęd na cztery koła, realizowany przez centralny mechanizm różnicowy.

1993 Jeep Ecco
1993 Jeep Ecco

Pod maską zainstalowano innowacyjną jednostkę napędową wykonaną z aluminium, która spełniała wszystkie nowe standardy emisji szkodliwych substancji do atmosfery wprowadzone w USA w 1994 roku. Był to trzycylindrowy, dwusuwowy silnik z wtryskiem bezpośrednim, który generował 85 KM i 162 Nm momentu obrotowego.

Wybór projektantów padł na dwudrzwiowe, częściowo otwarte nadwozie, które mogło pomieścić cztery osoby. Elementy stylu charakterystyczne dla marki Jeep w lekko zmodyfikowanej formie wkomponowano w pas przedni samochodu.

Nietrudno się domyślić, że Amerykanom taka wizja Jeepa nie przypadła do gustu, a koncept nie dostał zielonego światła do produkcji.

  • 1993 Jeep Ecco
  • 1993 Jeep Ecco
  • 1993 Jeep Ecco
[1/3] 1993 Jeep Ecco Źródło zdjęć: |

Źródło: Concept Jeeps

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"