1993 Jeep Ecco [zapomniane koncepty]

W 1993 roku Jeep zdecydował się na dość odważne posunięcie i zaprezentował przyjazny dla środowiska pojazd o nazwie Ecco. Jak wtedy rozumiano pojęcie "ekologiczny samochód"?

1993 Jeep Ecco1993 Jeep Ecco
Arkadiusz Gabrysiak

W 1993 roku Jeep zdecydował się na dość odważne posunięcie i zaprezentował przyjazny dla środowiska pojazd o nazwie Ecco. Jak wtedy rozumiano pojęcie "ekologiczny samochód"?

Otóż nie miało ono nic wspólnego z napędem hybrydowym. Konstruktorzy i projektanci Jeepa skupili się na materiałach. Prototyp Ecco wykonano z materiałów, które można było łatwo poddać recyklingowi - aluminium oraz tworzyw sztucznych. Co więcej, pojazd skonstruowano w taki sposób, aby jego demontaż po zakończonym cyklu życia produktu był możliwie najłatwiejszy.

Zachowano kluczowe cechy, jakimi powinien się charakteryzować Jeep. Samochód miał duży prześwit, a koła umieszczono w narożnikach podwozia, dzięki czemu bardziej strome podjazdy nie były mu straszne. Atutem był oczywiście stały napęd na cztery koła, realizowany przez centralny mechanizm różnicowy.

1993 Jeep Ecco
1993 Jeep Ecco

Pod maską zainstalowano innowacyjną jednostkę napędową wykonaną z aluminium, która spełniała wszystkie nowe standardy emisji szkodliwych substancji do atmosfery wprowadzone w USA w 1994 roku. Był to trzycylindrowy, dwusuwowy silnik z wtryskiem bezpośrednim, który generował 85 KM i 162 Nm momentu obrotowego.

Wybór projektantów padł na dwudrzwiowe, częściowo otwarte nadwozie, które mogło pomieścić cztery osoby. Elementy stylu charakterystyczne dla marki Jeep w lekko zmodyfikowanej formie wkomponowano w pas przedni samochodu.

Nietrudno się domyślić, że Amerykanom taka wizja Jeepa nie przypadła do gustu, a koncept nie dostał zielonego światła do produkcji.

  • 1993 Jeep Ecco
  • 1993 Jeep Ecco
  • 1993 Jeep Ecco
[1/3] 1993 Jeep Ecco Źródło zdjęć: |

Źródło: Concept Jeeps

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są