1996 Alfa Romeo Issima [zapomniane koncepty]

1996 Alfa Romeo Issima [zapomniane koncepty]

1996 Alfa Romeo Issima [zapomniane koncepty]
Arkadiusz Gabrysiak
07.10.2013 06:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:46

Projekty Franca Sbarra opisywaliśmy na łamach Autokultu nieraz. Pojazdy tej intrygującej postaci wyróżniają się z tłumu. Dziś przyjrzymy się Alfie Romeo Issima, którą podziwiał sam Walter de Silva.

Projekty Franca Sbarra opisywaliśmy na łamach Autokultu nieraz. Pojazdy tej intrygującej postaci wyróżniają się z tłumu. Dziś przyjrzymy się Alfie Romeo Issima, którą podziwiał sam Walter de Silva.

Zacznijmy od początku. W latach 1986-1999 Walter de Silva był szefem projektantów Alfy Romeo. To właśnie de Silva skontaktował się ze Sbarro i jego studentami w sprawie oryginalnego roadstera zawierającego charakterystyczne dla stylu Alfy Romeo elementy. Przypomnijmy, że w tym czasie w gamie włoskiego producenta był już model GTV i oparty na nim Spider.

Nic więc dziwnego, że koncept Issima jest podobny do modelu GTV. Issima wygląda jednak nieco nowocześniej i bardziej nietuzinkowo. Tak jak życzył sobie de Silva, pojazd ma typowe dla Alfy Romeo elementy; w tym wypadku jest to charakterystyczny pas przedni.

© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"

W oczy rzuca się trójkątna atrapa chłodnicy z logo włoskiego producenta oraz podwójne reflektory. Projekt Sbarro wyróżnia się również stosunkowo długim przodem, niewielką, dwuosobową kabiną pasażerską i krótkim tyłem. Jest to więc sylwetka klasycznego roadstera. Efektownym dodatkiem były otwierane do góry drzwi oraz sporych rozmiarów otwory wentylacyjne znajdujące się za przednimi kołami. Z tyłu warto zwrócić uwagę na subtelne światła oraz centralnie umiejscowione dwie końcówki wydechu.

Jak na Sbarro przystało, emocji nie mogło zabraknąć także pod maską konceptu Issima. Sbarro uparcie dążył do tego, aby pod maską znalazł się silnik w układzie V12. Alfa Romeo nie miała takiego silnika, więc kreatywny Sbarro postanowił połączyć dwie 3,0-litrowe jednostki w układzie V6, dzięki czemu powstał 6,0-litrowy silnik V12 o mocy ponad 500 KM. Napęd przekazywany był na oś tylną. Dodajmy do tego krótkie nadwozie (3800 mm) i masę na poziomie 1200 kg. Frajda z jazdy takim samochodem musiała być nieziemska.

Projekt Franca Sbarra i jego studentów zyskał aprobatę Waltera de Silvy, jednak Issima nigdy nie doczekała się wersji produkcyjnej.

Sbarro Alfa Issima 1996 by Vasileios Papaidis

  • Slider item
  • Slider item
  • © Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
  • Slider item
  • © Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Sbarro

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)