1996 Alfa Romeo Issima [zapomniane koncepty]

Projekty Franca Sbarra opisywaliśmy na łamach Autokultu nieraz. Pojazdy tej intrygującej postaci wyróżniają się z tłumu. Dziś przyjrzymy się Alfie Romeo Issima, którą podziwiał sam Walter de Silva.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Projekty Franca Sbarra opisywaliśmy na łamach Autokultu nieraz. Pojazdy tej intrygującej postaci wyróżniają się z tłumu. Dziś przyjrzymy się Alfie Romeo Issima, którą podziwiał sam Walter de Silva.

Zacznijmy od początku. W latach 1986-1999 Walter de Silva był szefem projektantów Alfy Romeo. To właśnie de Silva skontaktował się ze Sbarro i jego studentami w sprawie oryginalnego roadstera zawierającego charakterystyczne dla stylu Alfy Romeo elementy. Przypomnijmy, że w tym czasie w gamie włoskiego producenta był już model GTV i oparty na nim Spider.

Nic więc dziwnego, że koncept Issima jest podobny do modelu GTV. Issima wygląda jednak nieco nowocześniej i bardziej nietuzinkowo. Tak jak życzył sobie de Silva, pojazd ma typowe dla Alfy Romeo elementy; w tym wypadku jest to charakterystyczny pas przedni.

© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"

W oczy rzuca się trójkątna atrapa chłodnicy z logo włoskiego producenta oraz podwójne reflektory. Projekt Sbarro wyróżnia się również stosunkowo długim przodem, niewielką, dwuosobową kabiną pasażerską i krótkim tyłem. Jest to więc sylwetka klasycznego roadstera. Efektownym dodatkiem były otwierane do góry drzwi oraz sporych rozmiarów otwory wentylacyjne znajdujące się za przednimi kołami. Z tyłu warto zwrócić uwagę na subtelne światła oraz centralnie umiejscowione dwie końcówki wydechu.

Jak na Sbarro przystało, emocji nie mogło zabraknąć także pod maską konceptu Issima. Sbarro uparcie dążył do tego, aby pod maską znalazł się silnik w układzie V12. Alfa Romeo nie miała takiego silnika, więc kreatywny Sbarro postanowił połączyć dwie 3,0-litrowe jednostki w układzie V6, dzięki czemu powstał 6,0-litrowy silnik V12 o mocy ponad 500 KM. Napęd przekazywany był na oś tylną. Dodajmy do tego krótkie nadwozie (3800 mm) i masę na poziomie 1200 kg. Frajda z jazdy takim samochodem musiała być nieziemska.

Projekt Franca Sbarra i jego studentów zyskał aprobatę Waltera de Silvy, jednak Issima nigdy nie doczekała się wersji produkcyjnej.

Sbarro Alfa Issima 1996 by Vasileios Papaidis

  • Obraz
  • Obraz
  • © Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
  • Obraz
  • © Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Sbarro

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯