1956 Alfa Romeo Superflow II [zapomniane koncepty]

Idąc zapoczątkowanym ostatnio tropem Alfy Romeo Superflow, dzisiaj prezentujemy drugi z czterech konceptów Pininfariny, które powstały na bazie modelu 6C 3000 CM. Przed Wami Alfa Romeo Superflow II.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Idąc zapoczątkowanym ostatnio tropem Alfy Romeo Superflow, dzisiaj prezentujemy drugi z czterech konceptów Pininfariny, które powstały na bazie modelu 6C 3000 CM. Przed Wami Alfa Romeo Superflow II.

Pojazd został zaprezentowany niedługo po premierze pierwszej odsłony modelu Superflow. Włoscy projektanci zdecydowali się nieznacznie przeprojektować nadwozie, a rezultat jest całkiem przyzwoity. Sylwetka pojazdu nie uległa zmianie, jednak pas przedni został nieznacznie przeprojektowany - usunięto trójkątną atrapę chłodnicy, a cały przód wygładzono w celu obniżenia współczynnika oporu powietrza. W oczy rzuca się jedynie biały pas przebiegający przez czerwone nadwozie oraz niewielki wlot powietrza na masce.

Zrezygnowano także z najbardziej charakterystycznego elementu pierwszej odsłony konceptu Superflow. W odsłonie drugiej na darmo możemy szukać przeźroczystych paneli nadkoli. Mechanizm otwierania drzwi pozostał natomiast taki sam. Górna część otwierała się do góry w stylu gullwing, a dolna w tradycyjny sposób.

Obraz

Pomimo niewielkich zmian, koncept Superflow II wydoroślał w stosunku do poprzednika i prezentuje się bardziej wyrafinowanie, a cała sylwetka z pionowymi lotkami z tyłu może się podobać. Tym bardziej, że pod maska najprawdopodobniej znalazł się silnik z modelu 6C 3000 CM, a więc 3,5-litrowa, 6-cylindrowa jednostka o mocy około 278 KM.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: Car StylingCoachbuild

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej