Onyx Concept szlifuje Panamerę – Onyx Panamera Turbo GST Concept (2012)

Prace nad nowym wozem firmy Onyx wciąż trwają, ale tuner ujawnił już pierwsze ilustracje przygotowywanej przez siebie Panamery Turbo. Samochód będzie miał 620-konny silnik.

Onyx Concept szlifuje Panamerę – Onyx Panamera Turbo GST Concept (2012)
Olgierd Lachowski

20.11.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:11

Tuningiem Porsche Panamery trudni się wiele firm. Ich zakres prac obejmuje różne aspekty, począwszy od modyfikacji wizualnych karoserii, przez zmiany we wnętrzu, aż po ulepszanie jednostek napędowych. Obok tak znanych przedsiębiorstw jak TechArt czy Edo Competition działają mniejsze, ale równie ambitne firmy. Do tej grupy należy na przykład Onyx Concept.

Obraz

Firma ta ma już w swojej ofercie kilka samochodów, spośród których najciekawiej prezentuje się BMW M3. Panamera może stać jednak równie interesującą propozycją tunera.

Pod nóż pójdzie wersja Turbo, która jest jedną z najmocniejszych odmian Porsche Panamery. Maszyna przez producenta jest uzbrajana w znany z Cayenne Turbo silnik V8 o objętości skokowej 4,8 l. Jak wskazuje nazwa samochodu, jednostka napędowa jest wyposażona w turbodoładowanie. Ponadto w uzyskiwaniu wysokich osiągów motorowi pomaga na przykład bezpośredni wtrysk benzyny.

Obraz

W fabrycznej konfiguracji V-ósemka Porsche może pochwalić się mocą 500 KM przy 6000 obr./min i momentem obrotowym 700 Nm (z pakietem Chrono nawet 770 Nm) w przedziale od 2250 do 4500 obr./min. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią PDK oraz napędem na wszystkie koła silnik gwarantuje, że po 4,20 s (po 4,00 s z pakietem Chrono) auto osiągnie 100 km/h. Prędkość maksymalna to 303 km/h.

Rzecz jasna, żeby wóz po tuningu Onyxa mógł konkurować z innymi tego typu maszynami, tuner zwiększy moc serca Panamery do 620 KM. Zagwarantuje to nowa elektronika, która sprawi, że turbosprężarki będą pracowały z większym ciśnieniem. Te 620 KM to mniej więcej taka moc, jaką zapewniają TechArt i SpeedART, ale nieco mniej, niż daje Edo Competition (700 KM). Można się spodziewać, że liftback z Zuffenhausen po kuracji Onyxa będzie osiągał około 320 km/h.

Obraz

Onyx kończy już prace nad pakietami stylistycznymi do tego auta. Dostępne będą dwa zestawy. W pierwszym, kosztującym prawie 13 000 euro, znajdzie się nowy zderzak, poszerzenia nadkoli, tylne skrzydło, imitacja dyfuzora z tyłu i nowe oprawki lusterek zewnętrznych. Dwa ostatnie elementy będą wykonane z włókna węglowego.

Drugi komplet będzie droższy o 5000 euro, a w jego skład, poza wszystkimi detalami z pakietu pierwszego, wejdzie nowa pokrywa silnika. Do tego nakładki na błotniki mają mieć dodatkowe otwory wentylacyjne. Do obu zestawów tuner przygotowuje koła z 22-calowymi felgami.

We wnętrzu zmienić się ma skórzana tapicerka, pojawią się kompozytowe wstawki na desce rozdzielczej oraz nowa, bardziej sportowa kierownica.

Obraz

Także posiadacze Panamery Diesel będą mogli liczyć na firmę Onyx. Zestawy stylistyczne mają pasować do każdej wersji silnikowej, więc z tym nie będzie problemu. Problemu nie będzie też z modyfikacją silnika, który ma zostać podkręcony do 350 KM.

Dowiedz się więcej o Porsche Panamera GTS:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M48.70
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 129,01 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,30 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Rozstaw osi: 2920 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)