To dopiero początek – 9ff Panamera Turbo PT-55 (2010)

To dopiero początek – 9ff Panamera Turbo PT‑55 (2010)

To dopiero początek – 9ff Panamera Turbo PT-55 (2010)
Olgierd Lachowski
28.12.2010 10:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:00

Porsche Panamera ma tylu zwolenników, co i przeciwników. Chodzi o wygląd samochodu – o garbaty tył. Co prawda 9ff na prezencję tego auta wiele nie poradzi, ale oferuje pakiet zwiększający moc silnika Panamery Turbo.

9ff Panamera Turbo PT-55 fot.1
9ff Panamera Turbo PT-55 fot.1

Nadwozie limuzyny nawiązuje do symbolu niemieckiej firmy – 911. Nie każdemu podoba się taka koncepcja. Linia auta jest nieco za ciężka, a gdy ją porównać na przykład z nadwoziem Fiskera Karmy, to widać, że styliści nie bardzo przyłożyli się do pracy.

Zdecydowanie lepiej wygląda wnętrze. Tylko cztery miejsca siedzące, ale za to komfort z najwyższej półki. Początkowo może przytłaczać liczba przycisków na desce rozdzielczej i tunelu środkowym, ale testujący Panamerę zgodnie twierdzili, że są one tak sensownie rozmieszczone, że nie ma żadnych problemów z zapamiętaniem, co gdzie się znajduje.

Spośród wszystkich wersji silnikowych najciekawszą jest najdroższa, czyli Panamera Turbo z motorem V8 biturbo o objętości skokowej 4,8 l. 500-konna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa daje możliwość rozpędzenia się autu do 303 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,20 s.

9ff Panamera Turbo PT-55 fot.2
9ff Panamera Turbo PT-55 fot.2

Prezentowana Panamera „przeszła” pierwszy poziom tuningu w dortmundzkiej firmie 9ff. Ten pakiet nazywa się PT-55. W jego skład wchodzą: sportowy filtr powietrza, zmienione oprogramowanie silnika i – uwaga – nowa osłona jednostki napędowej. Tuner twierdzi, że ingerencja w elektronikę tego Porsche jest nadzwyczaj skomplikowana.

Po przeróbce Panamera Turbo dysponuje mocą 550 KM przy 6100 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm przy 3000 obr./min. Wyposażona w 7-biegową, dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła limuzyna po ulepszeniach potrzebuje 3,80 s na osiągnięcie 100 km/h. Wóz rozpędza się do 308 km/h.

Oprócz wyżej wymienionych zmian 9ff zainstalowało koła z felgami o średnicy 22” (z przodu mają szerokość 9,5”, z tyłu – 11,0”). Kontakt z jezdnią gwarantują opony 265/30 R 22 (przód) i 305/25 R 22 (tył) wyprodukowane przez Continentala.

W nadwoziu dokonano delikatnych korekt. Tuner zmienił przedni zderzakospojler, pokrywę silnika, listwy progowe i dodał „dyfuzor” z tyłu.

9ff Panamera Turbo PT-55 fot.3
9ff Panamera Turbo PT-55 fot.3

To dopiero początek prac nad Panamerą Turbo, dlatego osiągi opisywanego auta nie odbiegają znacząco od samochodu fabrycznego, ale tylko kwestią czasu jest opracowanie przez 9ff pakietu znacznie zwiększającego parametry silnika.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM przy 6100 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 114,44 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 760 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 22″
  • Koła tylne: 11,0 x 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22 ContiSportContact 3
  • Opony tylne: 305/25 R 22 ContiSportContact 3

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,72 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Prędkość maksymalna: 308 km/h

Źródło: 9ff

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)