Z charakterem - Caractere Panamera Turbo Concept (2010)
Caractere zaprezentowało swój pomysł na modyfikację Porsche Panamery Turbo. Belgijska firma, która na początku swojej działalności zajmowała się tuningiem optycznym, przy Porsche dołożyła też modyfikacje mechaniczne.
21.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:50
Caractere zaprezentowało swój pomysł na modyfikację Porsche Panamery Turbo. Belgijska firma, która na początku swojej działalności zajmowała się tuningiem optycznym, przy Porsche dołożyła też modyfikacje mechaniczne.
Współpraca ze specjalistą od układów wydechowych, firmą Akrapovic, pozwoliła tunerowi wyposażyć swoje auto w nowy „wydech”. Układ wylotowy ze stali nierdzewnej zawiera sportowe konwertery katalityczne o dwustu celach każdy oraz tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Oprócz tego Caractere postarało się o nowy sterownik silnika.
Te dwie modyfikacje sprawiły, że 8-cylindrowy, widlasty motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami ma teraz o 105 KM więcej mocy i o 140 Nm więcej momentu obrotowego. Znaczy to, że 4,8-litrowa jednostka legitymuje się 605 KM i 840 Nm.
Na wizualizacjach widać, że Panamera z Belgii zostanie wyposażona w pakiet stylistyczny, w którego skład będą wchodzić m.in.: przedni zderzakospojler, listwy boczne, tylny zderzak z dyfuzorem i tylny spojler. Na tle zestawów proponowanych przez niektóre firmy tuningowe, np. TechArt czy Mansory, spojlery przygotowane przez Caractere wyglądają bardzo lekko.
Wydaje się, że „bolączką” Panamery jest nie tyle garb z tyłu, co kształt tylnego zderzaka, który powoduje, że Porsche wydaje się ciężkie. Niestety Caractere również nie poradziło sobie z tym problemem.
Kończąc temat zmian zewnętrznych, trzeba wspomnieć o 22-calowych kołach z felgami o szerokości 9,5” z przodu i 11,0” z tyłu. Opony dostarczy firma Yokohama i będą one miały wymiary 265/30 R 22 (przód) i 295/25 R 22 (tył).
W kabinie tuner proponuje zmianę fabrycznych detali na wstawki z włókien węglowych.
Auto jest jeszcze w fazie budowy i jego oficjalnej prezentacji należy spodziewać się w Essen. Tam również zostaną podane ceny tuningu i osiągi Panamery.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 605 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,88 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Koła przednie: 9,5 x 22\
- Koła tylne: 11,0 x 22\
- Opony przednie: 265/30 R 22
- Opony tylne: 295/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1970 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,94 kg/KM)
- Długość: 4970 mm
- Szerokość: 1931 mm
- Rozstaw osi: 2920 mm
Źródło: automobilesreview