Zmiany na autostradach od 1 grudnia 2021. Bramek nie będzie, aplikacja niemal niezbędna

Można mówić o niemałej rewolucji. Na odcinkach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad pobór opłat przypadł Krajowej Administracji Skarbowej. To oznacza zlikwidowanie bramek i skupienie się płatnościach przez aplikację.

Mateusz Lubczański

Zmiany dotyczą - przynajmniej na razie - dwóch odcinków. Chodzi o autostradę A4 łączącą Katowice z Wrocławiem oraz A2 od Strykowa do Konina. Inne drogi szybkiego ruchu podpadają pod inne spółki (np. A1 - AmberOne), stąd też tam dalej będzie można płacić przy bramce.

Za przejazd odcinkiem będzie można zapłacić przez aplikację e-toll, jednak jej uruchomienie wymaga założenia konta na portalu KAS (co z kolei wiąże się z posiadaniem Profilu Zaufanego). Jeśli jednak nie chcemy korzystać z tej formy, możemy kupić e-bilet. Zakupy odbywają się przez... kolejną aplikację. Alternatywą są zakupy na stacji benzynowej, jednak na razie obsługa niektórych punktów nie jest jeszcze o tym poinformowana.

Na razie nie wiadomo, czy system płatności będzie rozszerzony na inne odcinki. Nie wiadomo też kiedy pojawią się automaty do zakupu e-biletów w Miejscach Obsługi Podróżnych. Alternatywą jest aplikacja Autopay, która pozwala na znacznie szybsze (i łatwiejsze) uregulowanie płatności.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej