Zenos E10 – premiera w przyszłym roku [aktualizacja]
Były szef Caterhama – Ansar Ali – zapowiedział, że będzie rozwijał projekt Zenos E10. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku.
08.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:41
Były szef Caterhama – Ansar Ali – zapowiedział, że będzie rozwijał projekt Zenos E10. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku.
Zenos E10 gabarytami będzie przypominać Lotusa Elise. Auto otrzyma aluminiowe podwozie oraz karoserię z włókna węglowego.
Źródłem napędu samochodu ma być montowany centralnie 2,0-litrowy silnik HE420 Duratec konstrukcji Forda. Motor będzie generować 200 KM, co przy zapowiadanej masie na poziomie 650 kg zwiastuje świetne osiągi. Mimo to, Ansar Ali chce w przyszłości wyprodukować także mocniejsze warianty auta.
Po Zenosie E10, który będzie bezpośrednim konkurentem takich ścigantów jak Caterham 620R, Vūhl 05 czy KTM X-BOW, plan byłego szefa Caterhama obejmuje również wprowadzenie na rynek modeli E11 (kabriolet) oraz E12 (coupé).
[aktualizacja 19 września]
Do Sieci wyciekły dwa zdjęcia prezentujące założenia konstrukcyjne Zenosa E10. Zobaczycie je poniżej.
[aktualizacja 7 października]
Pojawiły się nowe informacje na temat Zenosa E10. Auto będzie standardowo wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną, zawieszenie double wishbone z amortyzatorami Bilstein, 16-calowe felgi OZ Racing z przodu oraz 17-calowe z tyłu i układ hamulcowy Alcon złożony z 11,2-calowych tarczy oraz 2-tłoczkowych zacisków.
Na liście opcji figurować będzie z kolei 6-biegowy automat, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wentylowane tarcze hamulcowe, większe zaciski, regulowane amortyzatory, większe felgi oraz dodatki wykonane z włókna węglowego.
Wspomina się, że Zenos E10 przyspieszy do 96 km/h w 4,5 s osiągając maksymalnie 217 km/h. Auto zadebiutuje w przyszłym roku. Natomiast wspominane już wcześniej wersje E11 oraz E12 mają ujrzeć światło dzienne odpowiednio w 2016 i 2018 roku.
Źródło: WCF