Zenos E10 – premiera w przyszłym roku [aktualizacja]

Były szef Caterhama – Ansar Ali – zapowiedział, że będzie rozwijał projekt Zenos E10. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku.

Zenos E10 (wizualizacja)Zenos E10 (wizualizacja)
Piotr Ślusarczyk

Były szef Caterhama – Ansar Ali – zapowiedział, że będzie rozwijał projekt Zenos E10. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku.

Zenos E10 gabarytami będzie przypominać Lotusa Elise. Auto otrzyma aluminiowe podwozie oraz karoserię z włókna węglowego.

Źródłem napędu samochodu ma być montowany centralnie 2,0-litrowy silnik HE420 Duratec konstrukcji Forda. Motor będzie generować 200 KM, co przy zapowiadanej masie na poziomie 650 kg zwiastuje świetne osiągi. Mimo to, Ansar Ali chce w przyszłości wyprodukować także mocniejsze warianty auta.

Po Zenosie E10, który będzie bezpośrednim konkurentem takich ścigantów jak Caterham 620R, Vūhl 05 czy KTM X-BOW, plan byłego szefa Caterhama obejmuje również wprowadzenie na rynek modeli E11 (kabriolet) oraz E12 (coupé).

[aktualizacja 19 września]

Do Sieci wyciekły dwa zdjęcia prezentujące założenia konstrukcyjne Zenosa E10. Zobaczycie je poniżej.

Obraz

[aktualizacja 7 października]

Pojawiły się nowe informacje na temat Zenosa E10. Auto będzie standardowo wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną, zawieszenie double wishbone z amortyzatorami Bilstein, 16-calowe felgi OZ Racing z przodu oraz 17-calowe z tyłu i układ hamulcowy Alcon złożony z 11,2-calowych tarczy oraz 2-tłoczkowych zacisków.

Obraz

Na liście opcji figurować będzie z kolei 6-biegowy automat, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wentylowane tarcze hamulcowe, większe zaciski, regulowane amortyzatory, większe felgi oraz dodatki wykonane z włókna węglowego.

Wspomina się, że Zenos E10 przyspieszy do 96 km/h w 4,5 s osiągając maksymalnie 217 km/h. Auto zadebiutuje w przyszłym roku. Natomiast wspominane już wcześniej wersje E11 oraz E12 mają ujrzeć światło dzienne odpowiednio w 2016 i 2018 roku.

  • Zenos E10 (wizualizacja)
  • Zenos E11 (wizualizacja)
  • Zenos E12 (wizualizacja)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Zenos E10 (wizualizacja) Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł