Podstawowa wiedza. Oto, co kryje się pod zaślepką w zderzaku

Prawie każdy samochód ma zaślepki w zderzakach, ale większość z nas wolałaby unikać konieczności ich używania, chyba że ktoś będzie potrzebował naszej pomocy.

Czasem zamiast zaślepki możemy spotkać odkryte ucho do holowaniaCzasem zamiast zaślepki możemy spotkać odkryte ucho do holowania
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
1

Na przednim i tylnym zderzaku można znaleźć małą zaślepkę, która zwykle jest okrągła lub kwadratowa, w zależności od modelu pojazdu. Pod nią znajduje się gwint na ucho do holowania, które jest częścią zestawu fabrycznych narzędzi. Umożliwia to bezpieczne przymocowanie linki holowniczej lub liny do wciągania auta na lawetę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Aby uzyskać dostęp do gwintu, należy wsunąć płaski śrubokręt lub grot kluczyka samochodowego w wycięcie i delikatnie podważyć zaślepkę. Zazwyczaj jest ona zabezpieczona plastikowym paskiem, aby zapobiec jej zgubieniu. Należy pamiętać, aby dokładnie dokręcić ucho do holowania po jego wkręceniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Rozmiar uch do holowania może się różnić w zależności od konstrukcji pojazdu, ponieważ gwint znajduje się w belce. Niektórzy producenci decydują się zamiast tego na ich integrację z belką i umieszczają je w widocznym miejscu.

Choć dla entuzjastów motoryzacji jest to oczywista wiedza, osoby używające samochodów tylko do celów transportowych mogą nie być tego świadome. Pomimo że instrukcja auta zawiera informacje na ten temat, warto wiedzieć wcześniej, gdzie i czego szukać, niż tracić czas na przeglądanie „księgi”.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko