Zaślepka w zderzaku. Każdy powinien wiedzieć, do czego służy

Zaślepki w zderzaku są elementem, który można znaleźć w niemal każdym samochodzie. Wielu z nas jednak wolałoby nie mieć potrzeby korzystania z elementu, który jest pod nimi ukryty. Oczywiście, chyba że znajdzie się ktoś, kto potrzebuje naszej pomocy na drodze.

Zaślepkę należy zdjąć, gdy trzeba holować autoZaślepkę należy zdjąć, gdy trzeba holować auto
Źródło zdjęć: © WP
Filip Buliński

Zaślepki te można zlokalizować zarówno na przednim, jak i tylnym zderzaku. Ich kształt może być różny - zazwyczaj jest to mały, okrągły lub kwadratowy element. Wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu. Pod zaślepką znajduje się gwint, do którego wkręcane jest ucho do holowania. Ucho to jest częścią zestawu narzędzi dostarczanych przez producenta samochodu. Dzięki temu mamy możliwość bezpiecznego i prawidłowego przymocowania liny do holowania lub liny, która pozwala na wciągnięcie pojazdu na lawetę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda MX-30 - niemieccy kierowcy mogą protestować

Aby uzyskać dostęp do gwintu, trzeba delikatnie podważyć zaślepkę. Można to zrobić za pomocą płaskiego śrubokręta lub grota kluczyka do samochodu, który wsadzamy w wyżłobione miejsce. Zaślepka zazwyczaj jest zabezpieczona plastikowym paskiem, aby nie zgubiła się po otwarciu. Wkręcając ucho do holowania, trzeba pamiętać, aby dokręcić je mocno.

Ucho znajduje się na wyposażeniu samochodu
Ucho znajduje się na wyposażeniu samochodu © WP | Mariusz Zmysłowski

Uszy do holowania mogą mieć różne długości. Czy są krótsze, czy dłuższe, zależy od konstrukcji danego samochodu, ponieważ gwint jest wpuszczony w belkę. Niektórzy producenci samochodów zamiast stosować zaślepkę i gwint na ucho, "integrują" je od razu z belką i umieszczają w widocznym miejscu.

Choć dla osób, które interesują się motoryzacją, informacja ta może wydawać się oczywista, dla tych, którzy korzystają z samochodu jedynie jako środka transportu, może to być nowość. Nawet jeśli informacje o zastosowaniu ucha do holowania są zawarte w instrukcji obsługi samochodu, warto znać je na pamięć. Lepiej wiedzieć z góry, gdzie i czego szukać, niż tracić czas na przeglądanie stron instrukcji w sytuacji awaryjnej.

Wybrane dla Ciebie

Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego