Wytyczą nową Zakopiankę. Pięć firm złożyło swoje oferty

Plany budowy przyszłej trasy S7 między Krakowem a Myślenicami nabierają rozpędu. Do przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przystąpiło pięć firm. Teraz GDDKiA wybierze najkorzystniejszą ofertę.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Aleksander Ruciński

Zakopianka to bez wątpienia jedna z najważniejszych dróg w Polsce, szczególnie w sezonach turystycznych. Usprawnienie ruchu na tej trasie jest jednym z priorytetów GDDKiA. Sporej uwagi wymaga newralgiczny fragment między Krakowem a Myślenicami, którego ostateczny projekt wciąż pozostaje nieznany.

Stąd ogłoszony w maju 2023 r. przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), będącego podstawą do dalszych działań. Wstępne oferty złożyło aż pięciu wykonawców, choć tylko jedna z propozycji mieści się w planowanym budżecie. GDDKiA przewidziała na realizację tego celu 22 386 000 zł.

To kwota, która ma pozwolić na wykonanie dokumentu projektowego, będącego analizą możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko.

Kluczowym elementem projektu jest wskazanie przebiegu i lokalizacji trasy oraz jej infrastruktury. Mówiąc prościej - wykonawca projektu musi skupić się na znalezieniu optymalnego przebiegu nowej ekspresówki między autostradą A4 a funkcjonującą już trasą S7 za Myślenicami.

Wstępnie początek fragmentu przewidziano między węzłami Kraków Południe i Kraków Bieżanów, ale nie wyklucza się innych możliwości. GDDKiA podkreśla, że przygotowanie STEŚ to wieloletni proces, który powinien zostać zwieńczony po sześciu latach od podpisania umowy z wykonawcą.

Tworzeniu projektu towarzyszyć będą rozmowy z mieszkańcami, których uwagi i sugestie mają zostać uwzględnione w ostatecznym opracowaniu.

Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯