Włoski pojedynek | Ferrari 458 Italia vs. Ducati 1198 S [wideo]

Dziennikarze motoryzacyjni ostatnio mają masę pomysłów. Wydawać by się mogło, że tradycyjne porównywanie jednego samochodu z drugim jest już nudne, gdyż coraz częściej auta w szranki stają z samolotami, bolidami Formuły 3 czy właśnie z motocyklami. Tak jest w tym przypadku - naprzeciw siebie stanęły dwa włoskie pojazdy: Ferrari 458 Italia i Ducati 1198 S.

fot. Motor Trendfot. Motor Trend
Arkadiusz Gabrysiak

Dziennikarze motoryzacyjni ostatnio mają masę pomysłów. Wydawać by się mogło, że tradycyjne porównywanie jednego samochodu z drugim jest już nudne, gdyż coraz częściej auta w szranki stają z samolotami, bolidami Formuły 3 czy właśnie z motocyklami. Tak jest w tym przypadku - naprzeciw siebie stanęły dwa włoskie pojazdy: Ferrari 458 Italia i Ducati 1198 S.

Z całą pewnością takie porównania dobrze się ogląda, jednak według mnie nie mają one większego sensu. Ale w końcu liczy się oglądalność, o którą w takich przypadkach nie ma co się martwić. A teraz przedstawmy pokrótce zawodników:

Ferrari 458 Italia to samochód, o którym powiedziano już chyba wszystko. Praktycznie każdy dziennikarz motoryzacyjny, który dostanie ten włoski supersamochód w swoje ręce, jest nim zachwycony. Ferrari 458 Italia ma 4,5-litrowy silnik w układzie V8, który generuje 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Jego masa to 1380 kg, co przekłada się na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 3,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 325 km/h.

Ducati 1198 S to sportowy jednoślad z 1,2-litrowym silnikiem w układzie V2, który generuje 170 KM i 131 Nm momentu obrotowego. Jednak jego masa nie przekracza 170 kg, a więc stosunek mocy do masy to praktycznie 1 KM/1 kg. Przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h wynosi około 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h.

Rzecz jasna, trudność jazdy na motocyklu z takimi prędkościami jest znacznie wyższa niż w Ferrari 458. Zobaczcie, jak te dwa pojazdy poradziły sobie w dwóch próbach zorganizowanych przez amerykański magazyn "Motor Trend".

Ferrari 458 Italia vs Ducati 1198S - Forza Italia!

Źródło: Youtube

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę